Intervju sa Markom Blagojevićem | Kafićarenje

, AKTUELNO

Svako od nas ima neko omiljeno mesto u gradu gde voli da provodi vreme sa voljenom osobom, poznanicima, prijateljima uz dobru kafu ili neki koktel. Mada, pojavi se nekada čuveno pitanje, gde bismo mogli na piće? A kafića je raznoraznih, od autentičnih enterijera, ponude pića, muzičkih programa, lokacije. Zato su apsolventi Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu napravili „Fejsbuk” stranicu „Kafićarenje”.  Na kreativan način preporučuju kafiće koje biste mogli da posetite u našoj prestonici. Tvorci ove korisne ideje čine apsolventi: Marko Blagojević na smeru turizam i hotelijerstvo,  Ana Simić i Miljana Nikodijević na smeru marketing kao i pomoćni saradnik, Marija Blagojević, master engleskog jezika.

U nastavku teksta, pročitajte šta je Marko Blagojević izjavio za „Youth Now”.

YN: Kako ste došli na ideju da pokrenete „Kafićarenje”?

Marko: Postoje blogovi stranice i sajtovi posvećeni recenzijama lokala hrane pića i sl. Međutim, ne postoji blog ili stranica koja se fokusira na sva čula tj. dočaravanje samog ugođaja u lokalu sa svim njegovim specifičnostima. Taj upadljiv nedostatak mi je dao ideju. Na primer kada odemo u neki restoran internacionalne kuhinje bitan nam je doživljaj. Ne samo hrana. Zašto bi sa kafićima bilo drugačije? Pošto sam strastveni gost beogradskih kafića, pabova, barova preko deset godina, koji uživa u svakom detalju, zajedno sa ljudima koji dele moju strast sam se odlučio da spojimo posao i zadovoljstvo na jedan kreativan i nesvakidašnji način. Budući da mi je ugostiteljstvo uža oblast stručnosti, nije čudo da me je zainteresovala ovakva ideja, a koleginice sa smera marketing su ovaj projekat marketinški i tržišno oblikovale. Veoma smo srećni što imamo priliku da se bavimo onim što želimo i nadamo se da se to vidi i u našem radu.

YN: Šta možemo da vidimo i pročitamo na vašoj „Fesjbuk” stranici?

Marko: Na stranici objavljujemo ne samo priče već i zanimljivosti na temu kafe, pića i uživanja u istim, ali fokusiraću se na samu priču ipak. Priča se sastoji iz više slika, najzanimljivijih kadrova mesta koje smo posetili i u kom smo uživali. Obično je uvod neki teaser tj vodeća zanimljivost o lokalu. Zatim drugi kadar daje detaljne informacije o samom kafiću u smislu adrese naziva i slično. Ostale slike ilustruju svaka po 1 zanimljivost. Obično bude od 7-13 slika jer ne želimo da zatrpavamo čitaoce informacijama. Naravno, naši pratioci  su slobodni da nas kontaktiraju sa bilo kojim pitanjem u inbox. Često nas pitaju kako za savet koje mesto da posete, tako i da ga predlože, a neretko i da se samo jave da nam kažu kako im se izuzetno dopada stranica. Trudimo se da budemo veoma responzivni, što se može videti prema oceni na našoj stranici Kafićarenje.

 

YN: Da li ste imali situaciju da su vas neki vlasik/ica kafića odbio/la ili tražio/la nešto zauzvrat?

Marko: Bilo je sitnih nesporazuma sa pojedinim mestima, ali je to brzo otklonjeno i rešeno. Lokali uglavnom entuzijastično i oduševljeno reaguju na našu stranicu i saradnju sa nama. Niko nam nikad nije ništa tražio zauzvrat.

YN:Da li imate neki benefit od toga što radite?

Marko: Za sada je benefit u nekom emotivnom smislu i ispunjenošću. Zadovoljni smo našim napretkom za neko prilično kratko vreme, kao i što smo puno toga novog naučili i što se stručno usavršavamo. Ekonomski benefit je još uvek skroman zbog ulaganja u dalji razvoj stranice, ali se nadamo da će se to promeniti u skorijoj budućnosti.

YN: Planovi za dalji razvoj „Kafićarenja”?

Marko: „Kafićarenje” se razvija na maltene dnevnom nivou i stalno želimo da unapredimo svaki segment ove naše priče. Od skoro smo i na instagramu ( @kaficarenje_bgd ), a u planu je i aplikacija za mobilne telefone.

YN: Zašto bi trebalo „Kafićarenje” da lajkuju oni koji nisu?

Marko: Naš cilj nije prodaja, već pričanje priče. Želimo da komuniciramo sa našim fanovima da im damo iskrenu, nezavisnu i kreativnu preporuku gde da provedu svoje vreme. I ne radimo to u formi dosadnih tekstova. Slika vredi 1000 reči. Zato smo se odlučili za nov, brendiran format obraćanja. Priča u formi stripa, sa najbitnijim segmentima iz lokala koje smo posetili,da zagolicamo maštu našim pratiocima. A pored toga stranica ima i raznih drugih zanimljivosti vezanih za temu kojom se inače bavimo. Ako su čitaoci ovog teksta zagolicani, preporučujem im, da nas potraže. Nadamo se da će uživati.

S toga, uz pomoć „Kafićarenja” nema više dileme gde biste mogli na piće, a i što ne biste posetili neki novi ambijent koji će probuti vaša čula i postati novo omiljeno mesto za izlazak.

 

Pripremila: Ivana Mandić