Konferencije za studente danas nisu baš retka pojava. Pre 10 godina bilo je drugačije. U tom trenutku, neki mladi ljudi sa Univerziteta u Beogradu okupljeni oko organizacije AIESEC, prepoznali su da je studentima IT i biznis usmerenja potreban događaj koji će im ponuditi znanje koje ne mogu da steknu na fakultetu i motivisati ih da uče o stvarima koje će im sutra biti neophodne kako bi bili uspešni u svom poslu. Tada je održan prvi OpenIT, a danas je to jedna od studentskih konferencija sa najdužom tradicijom.
Ovog vikenda, kako smo i najavljivali, OpenIT je održan po deseti put. Tatjana Tubić, student Fakulteta organizacionih nauka i koordinator projekta smatra da je OpenIT drugačiji od ostalih studentskih konferencija:
„Ono što izdvaja ovaj događaj, pored duge tradicije, je da studentima daje neku posebnu pokretačku snagu i motiviše ih da budu u toku, da se usavršavaju – da profesionalno rastu. To ovu konferenciju prati od osnivanja, kada je situacija sa IT i biznis studentima u Srbiji bila drugačija.“
Tatjaninu izjavu potvrđuje količina edukativnog materijala koji je prezentovan na konferenciji. Prilikom prijavljivanja za konferenciju, studenti su birali jednu od četiri teme – preduzetništvo, informacione tehnologije, inovacije i marketing. U okviru svake teme održano je preko 13 sati predavanja i radionica, a na konferenciji je učestvovalo skoro 40 predavača, govornika i uspešnih privrednika.
Preduzetništvo ne postoji bez inovacija
U delu o inovacijama, konferencija je počela pričom o tome kako povećati lični kapacitet i razmišljati inovativno. Onda se tokom dana pričalo o konkretnijim temama – studenti su upoznati sa aspektima primene Cloud computinga na projektima i posavetovani od strane predstavika kompanije Esteh o mogućnostima upotrebe Clouda u konkretnim startapovima.
Nebojša Bjelotomović, CEO Sage, u nastavku dana na temu “Kako prodati svoju IT firmu?”, pokušao je da razbije predrasude studenata – pričao je o tome zašto je bitno graditi vrednosti unutar kompanije. Tom prilikom, istakao je da o prodaji kompanije ne treba razmišljati sve dok se ne pojavi ponuda i da je bilo koji drugi pristup često poguban po preduzetnika.
Drugi dan na temu inovacija protekao je u znaku novih prilika – pričalo se o konceptu IoT-a, značaju za nove preduzetnike i uticaju na svakodnevni život, a sve pod parolom “Da li je informacija kraj ili početak”. Zaključak predstavnika privrede bio je da je internet stvari oblast u kojoj se krije najveći broj inovacija na kojima će biti zasnovane nove kompanije u narednih nekoliko godina.
Teme preduzetništvo i inovacije često su se preplitale, pa je na kraju kao utisak ostao stav samih preduzetnika da moraju biti inovativni da bi uspeli, odnosno da bi se izdvojili od konkurencije.
O tehnologijama kroz praktične primere
U okviru sekcije za informacione tehnologije, zaposleni pet uspešnih IT kompanija pokušali su da predstave neke bitne oblasti – teme su bile raznovrsne, a akcenat je stavljen na to da se studenti zainteresuju i nastave sami da uče. Agilni pristup i Scrum u praksi bili su centralna tema prvog dana, dok su kasnije zaposleni msg global solutions-a pričali o razvoju enterprise e-commerce platformi, ispred Zuehlke-a se pričalo o konceptima funkcionalnog programiranja u Javi i razvoju REST web servisa, dok su zaposleni Comtrade-a pričali o opštim trendovima u mobilnom razvoju.
Marketing: sadržaj i društvene mreže
Marketing sekciju obeležila su predavanja i radionice orijentisane na društvene mreže. Pričalo se o veoma aktuelnoj temi – kako napraviti dobru marketinšku kampanju sa nula dinara i zajedno sa studentima. Tokom konferencije pričalo se i o mogućnosti dobijanja posla preko Linkedina, te je realizovana radionica na temu predstavljanja na ovoj društvenoj mreži.
Company Circles kao put do uspešne karijere
Organizatori konferencije ispričali su nam kako je konferencija pokrenuta kako bi pokazala studentima da ima prilika za njih, motivisala ih i dala im mogućnost za korak dalje ka profesionalnom uspehu. To je i dalje glavni cilj konferencije, pa je s toga poslednji dan posvećen povezivanju studenata sa kompanijama. Nakon dva dana u amfiteatrima, konferencija se preselila u Impact Hub, gde se desio događaj pod nazivom Company Circles. Predstavnici sedam kompanija su naizmenično pričali sa po dvadesetak studenata. Pokrenute su najraznovrsnije teme – naravno da se na prvom mestu pričalo o ponuda za praksu i posao, ali su pored toga zaposleni bili otvoreni da pričaju kako su stigli do pozicija gde se nalaze, šta konkretno uče trenutno, ali i da daju savete studentima u vezi ideja koje izlože.
Postoji motivisanost studenata
Često čujemo kako studenti vikend koriste samo za odmor. Ipak, ovi beogradskih studenti su bili spremni da od jutra do večeri vikend provedu u amfiteatrima. To jeste dokaz jake želje za napredovanjem i učenjem studenata informatičkog i biznis usmerenja, kažu organizatori, i to je upravo ono što im znači:
„Tokom poslednjih 10 godina promenilo se dosta toga na IT sceni, pa i među samim studentima. Ove godine se za konferenciju prijavilo preko 400 studenata, ali zbog ograničenih kapaciteta primljeno je njih 250. Danas su studenti motivisani da uče i usavršavaju se, a sadržaj konferencije su prepoznali kao kvalitetan. Naš zadatak bio je da ih usmerimo na prave stvari i povežemo međusobno. Nadamo se da smo to uspeli.“
Na osnovu broja prijava možemo zaključiti da postoji određena tražnja od strane studenata za događajima ovakvog tipa. Nadamo se da će to rezultovati većem broju ovakvih događaja.
Partneri desetog OpenIT-ja su: Esteh, msg global solutions SEE, Zuhlke, Media House, Comtrade, Dr Oetker, Saga, Impact Hub, Fakultet organizacionih nauka, Dechko tzar, Coca Cola Hellenic, Hleb i kifle, Donesi.com, Alma Quattro, Ekof media group.
Prijatelji konferencije: Snajka de Madre, Donesi.com, Xplorer, Teillor, Supernova i mnogi drugi.
Medijski partneri konferencije: Startit, Youth now, Honorarci, Studenti, InterFON, ITGirls, ITMagazin, Najstudent, Puškice.
Hvala svima koji su omogućili da se ova konferencija organizuje.
Vidimo se sledeće godine na jedanaestom OpenIT-ju!