Kao odgovor na veoma visoku stopu nezaposlenosti mladih (15-30 godina) koja iznosi čak 43% u Srbiji i činjenicu da mladima u proseku treba dve godine nakon završene škole/studija da nađu prvi posao, organizacije „Centar E8“ i „Unija srednjoškolaca Srbije“ su započele veliki nacionalni projekat “Budućnost #za5”. Projekat ima za cilj da motiviše i podstakne srednjoškolce i studente da iskoriste svoj potencijal, budu proaktivniji u traženju zaposlenja i lakše dođu do svog prvog posla i podržan je od strane Ministarstva omladine i sporta, Coca-Cola Fondacije i V+O Communication.
„Nije slučajno što smo baš danas, na Međunarodni dan srednjoškolaca i studenata odlučili da pokrenemo ovaj nacionalni projekat za mlade koji će sprovoditi mladi. Kroz niz aktivnosti koje smo pripremili i koje ćemo sprovoditi do kraja 2017. godine ideja nam je da osnažimo srednjoškolce i studente da budu proaktivniji u traženju zaposlenja, ali i da budu otvoreniji za različite oblike neformalnog obrazovanja i na taj način sebi stvore put ka „Budućnosti za 5“, baš kao što je i ime samog projekta „ istakla je Maja Josić, koordinatorka projekta “Budućnost #za5” i program menadžerka Centra E8.
Do kraja 2017. godine, u okviru projekta „Budućnost #za5“ biće organizovan niz edukativnih i informativnih aktivnosti. Srednjoškolci će moći da prisustvuju različitim predavanjima, tribinama i edukativnim radionicama i to u više od 10 gradova u Srbiji. Teme koje će biti obuhvaćene projektom su podeljene u pet kategorija, počev od predstavljanja modernih zanimanjima, preko radionice #za5 – tokom kojih ćemo mlade spremati za susret sa budućim poslodavcem, do edukacija o preduzetništvu i svim onim temama na koji način mladi mogu da brzo i jednostavno pokrenu svoje poslovanje, rešavanje Case Studies i korišćenja modernih tehnologija u poslovne svrhe su takođe neke od tema koje će biti obuhvaćene ovim projektom.
Ispred Unije srednjoškolaca Srbije, organizacije koja okuplja više od 160 srednjih škola i više od 60.000 mladih obratila se Jovana Jankov, članica Upravnog odbora, istakavši važnost jednog ovakvog projekta za ostvarenje bolje budućnosti i osnaživanja mladih. Ono što je posebno naglasila je i činjenica da će na ovom projektu raditi mladi za mlade, jer su upravo oni ti koji najbolje razumeju izazove sa kojima se srednjoškolci susreću svakodnevno.
Pored aktivnosti za srednjoškolce, projekat „Budućnost za 5“ će se baviti i studentima, na taj način što će u studentskim centrima u pet univerzitetskih gradova u Srbiji biti organizovani Dani karijere čime će se inspirisati više od 35.000 studenata da počnu da razmišljaju o svojoj karijeri na vreme i da se prijave za različite programe neformalnog obrazovanja i stručnih praksi. Aktivno učešće uzeće i različite kompanije koje će imati priliku da predstave svoje programe praksi za studente.
O tome koliko je važno neformalno obrazovanje za bolje snalaženje kod budućeg poslodavca istakla je i Milica Stefanović, menadžerka za komunikaciju kompanije Coca-Cola. „Mi se već četiri godine vrlo uspešno bavimo programom obuke za studente završnih godina fakulteta, diplomce i studente master programa kroz šestonedeljnu praksu koju im obezbeđujemo kod nas. Tokom prakse, mladi osim što stiču razna praktična iskustva i svest o tome kako kompanija funkcioniše, oni direktno prolaze i kroz programe obuke koje su pripremljeni specijalno za njih. Kao rezultat jednog ovakvog projekta, neki mladi ljudi su već postali naše kolege i koleginice, a drugi su opet mnogo lakše došli do zaposlenja i kod drugih poslodavaca. Imajući to u vidu, bio je logičan sled da podržimo jedan ovakav projekat koji se bavi osnaživanjem mladih, ali i daje širi doprinos čitavoj lokalnoj zajednici u vidu smanjenja stope nezaposlenosti.“ – istakla je Milica Stefanović.
Ministarstvo omladine i sporta je podržalo projekat „Budućnost za 5“, čiji glavni, očekivani rezultat jeste smanjenje nezaposlenosti mladih kroz kreiranje platforme za neformalno obrazovanje i aktivizam mladih, koje direktno korenspodira s ključnim strateškim prioritetima Ministarstva omladine i sporta – zapošljavanje mladih, definisanim u novoj Strategiji za mlade za period 2015-2025. godina.
Izvor: PR