Pred samu konferenciju Future is now, koja će se održati 26. novembra na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, odlučili smo da porazgovaramo sa Jelenom Roskić, HR menadžerom kompanije IKEA. Jelena će biti učesnica panel diskusije – HR u 21. veku.
1. IKEA je brend sa dugom tradicijom i nije iznenađujuć podatak da se veliki broj ljudi prijavio za posao u Beogradu, a maloprodajni objekat još nije završen. O kojoj cifri se radi ?
Do sada smo raspisali konkurse u dva talasa, u maju i septembru, za oko 50 radnih mesta, za koje smo primili oko 7.200 prijava, što je zaista ogromno interesovanje koje nas je veoma obradovalo. Najviše prijava stiglo je, kako se moglo očekivati, iz Beograda, a prijatno smo se iznenadili odzivom kandidata iz inostranstva. Najveće interesovanje zabeleženo je za poziciju menadžera za odnose sa kupcima, a veliko interesovanje kandidati su pokazali i za sektore ljudskih resursa i dizajn enterijera.
Najveće interesovanje za rad u kompaniji IKEA očekujemo početkom sledeće godine, kada ćemo raspisati konkurs za preko 200 radnih mesta i time kompletirati naš tim za prvu IKEA robnu kuću u Beogradu.
2. Šta možete da nam kažete o radu IKEA Srbija do danas a i koji su budući planovi?
Trenutno smo fokusirani na izgradnju prve robne kuće u Beogradu, koja se gradi na parceli uz autoput Beograd – Niš pored naplatne rampe „Bubanj potok“ na udaljenosti od 14 kilometara od trga Slavije, i biće otvorena na leto 2017. Prostiraće se na više od 30.000 m², imaće 1.500 parking mesta, restoran sa preko 500 mesta, bistro, prodavnicu švedske hrane i igraonicu. Robna kuća će kupcima ponuditi inspiraciju za uređenje prostora i pun asortiman od oko 9.500 proizvoda za uređenje doma, visokog kvaliteta i atraktivnog dizajna, po cenama koje će biti pristupačne građanima Srbije. Paralelno sa tim radimo na uspostavljanju procesa za poslovanje robne kuće i okupljanje tima koji će biti na usluzi našim kupcima u Srbiji.
3. Da li se dešavalo da potencijalne kandidate pronađete pomoću Linkedin-a ?
Do sada nismo koristili Linkedin kao baze potencijalnih kandidata, što ne znači da nećemo u budućnosti. IKEA je specifična po svom konceptu vrednosno orijentisane kompanije, što znači da iako veoma cenimo iskustvo i obrazovanje, mi prvenstveno tražimo ljude koji dele naše vrednosti koje su u srcu naše korporativne kulture.
Vrednosti na kojima IKEA temelji svoje poslovanje i traži ih u svojim zaposlenima jesu pre svega: zajedništvo – jer svi zaposleni doprinose napretku i samo zajednički je moguće ostvariti IKEA viziju, odnosno stvarati bolji svakodnevni život za što veći broj ljudi; skromnost i snaga volje – gde skromnost ne znači držati se po strani jer ponekad treba da budemo odlučni kako bismo bili plemeniti; vođstvo ličnim primerom -jer ljude inspiriše ponašanje drugih i zato IKEA zaposleni svojim ponašanjem treba da daju dobar primer kolegama, ali i kupcima; briga o troškovima – jer dobre rezultate možemo ostvariti i uz pažljivo planiranje i raspolaganje resursima; i na kraju težnja ka stalnom usavršavanju – i to kroz postavljanje pitanja i znatiželju.
Ovakav koncept uslovljava i specifičan pristup procesu selekcije kandidata, tako da smo do sada za veće talase zapošljavanje, kada očekujemo prijave čiji broj prevazilazi naše interne kapacitete uglavnom u početnim fazama evaluacije kandidata koristili pomoć eksternih agencija koje se bave regrutacijom kadrova, a kada oglašavamo pojedinačne pozicije, onda koristimo usluge vodećih portala za traženje poslova.
4. Koje 3 osobine treba da poseduje izuzetan HR menadžer u 21. veku?
Verujem da su to proaktivnost, strast prema radu s ljudima i biznisu kao i spremnost za neprestano ucenje i razvoj.
Više o ostalim učesnicima možete pronaći na linku konferencije http://future.ekofmedia.com/
Marija Tomić
Fotografije: PR