Nakon konferencije Future is now, koja se održala 26.11. na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, na pitanja odgovara Bojana Vasiljević, menadžer ljudskih resursa u kompaniji PepsiCo za područje Zapadnog Balkana i ujedno jedna od učesnica panela.
YN: Kompanija PepsiCo se nalazi se na 90. mestu Forbsove liste. Šta mislite, čemu duguje toliki uspeh ?
– Istorija naše kompanije počela je davne 1965. godine, kada su Pepsi-Cola i Frito-Lay na tržištu istupili kao deo jedne kompanije – PepsiCo. Danas je PepsiCo lider u industriji hrane i pića širom sveta, a potrošači u više od 200 zemalja više puta dnevno uživaju u PepsiCo proizvodima. Snažan portfolio osnov je ogromnog uspeha kompanije, što potvrđuje i čak 22 brenda koja pojedinačno generišu više od milijardu dolara na godišnjem nivou u maloprodaji.
Ono što nas izdavaja na tržištu i što je takođe izvor uspeha naše kompanije jeste princip „Poslovanja sa svrhom“, a koji je zasnovan na uverenju da je uspeh naše kompanije neraskidivo povezan sa održivošću sveta koji nas okružuje. Mi verujemo u kontinuirano unapređenje proizvoda koje prodajemo, poslujući odgovorno prema planeti i osnažujući ljude širom sveta, čime PepsiCo kao uspešna globalna kompanija stvara dugoročnu vrednost za društvo i akcionare.
YN: Fokusirajmo se na tržište rada u Srbiji. Koliko se osoba u proseku prijavi za jednu radnu poziciju u vašoj kompaniji ?
-Deo platforme „Poslovanje sa svrhom“ jeste usmeren i na osnaživanje ljudi i njihov društveni razvoj kroz sve operacije kompanije. To ujedno znači i da promovišemo politiku razvijanja talenata, pa veoma često koristimo proces interne selekcije pri odabiru kandidata za određene pozicije, čime pružamo priliku mlađim kolegama da uče i napreduju. Za potrebe nekih pozicija je ipak potebno da sprovedmo ekesternu selekciju, pa kada oglašavamo otvorene radne pozicije putem Infostuda, Facebook-a ili LinkedIn-a u proseku dobijemo više od 100 relevantnih prijava.
Takođe, ove godine smo po prvi put pokrenuli i razvojni program PepsiCo Start (The Future), sa ciljem da odaberemo najbolje mlade diplomce koji će nakon jednogodišnje plaćene prakse i obuke imati priliku da se zaposle kod nas u kompaniji. S obzirom da je reč o prvoj godini ovog programa, ponosni smo što nam se prijavilo preko 500 mladih diplomaca.
YN: Ukoliko biste morali da zaposlite osobu koja je završila fakultet u roku sa najvišim ocenama i bez iskustva ili osobu koja ima osrednji prosek i dosta iskustva u praksi, šta biste učinili ?
-Svaki kandidat koga uvrstimo u proces selekcije prolazi proces razgovora sa našim kolegama iz Talent Acquisition tima. Takođe, u procesu odabira za određena radna mesta primenjujemo studiju slučaja da bi stekli celovitu sliku o kandidatu. Uvek se trudimo na da pravi način odaberemo kandidata koji poseduje znanje, veštine i iskustvo prema definisanoj potrebi radnog mesta.
YN: Na intervjuu za posao kandidata neretko pitaju da nabroji svoje glavne pozitivne osobine. Kojim osobinama prevashodno dajete prednost ?
-Pre selekcije za svako radno mesto naš tim za regrutaciju definiše zajedno sa menadžerima koje su to potrebne veštine i osobine za uspešno obavljanje posla. U odabiru kandidata vodimo se vrednostima i principima kompanije PepsiCo pa prednost dajemo kandidatima koji su spremni na timski rad, učenje i sticanje novih znanja.
YN: Od HR menadžera se očekuje da bude objektivan, temeljan i prijatan u razgovoru sa kandidatima. U kojoj meri mislite da vaše kolege koje se bave istim poslom ispunjavaju ove kriterijume ?
-Smatram da kompanije u Srbiji poseduju kvalitetno definisane procese selekcije i regrutacije, sa ciljem objektivog odabira kandidata. Iz ličnog istustva mogu da kažem da je reč o izuzetno odgovornom poslu i da potvrdim da i moje kolege rade izuzetno dobar posao.
Marija Tomić