Kada ste student, imate priliku da svoje neformalno obrazovanje obogaćujete kroz niz raznovrsnih kurseva, radionica, predavanja i tribina.
Kada ste “sveže” diplomirani student, shvatite da su vam upravo takvi kursevi, radionice, predavanja i tribine bili zlata vredni, kako na sutrašnjem razgovoru za posao, tako i na budućem radnom mestu. Sa kompanijom Schneider Electric sam se prvi put susrela pre par godina, kada sam po preporuci mojih divnih mentora sa prakse dobila poziv za učešće na već sada tradicionalnoj Tribini za studente. Kao budući akademski građanin, gde se svačiji savet, iskustvo i poslovna sugestija smatraju dragocenim, ova Tribina je bila upravo takva riznica izuzetno korisnih znanja. Tada sam i ujedno upoznala zaposlene iz istoimene kompanije – ljubaznost, srdačnost, profesionalnost, transparentnost, pouzdanost su samo neke od osobina koje sam zapazila pri prvom susretu sa njima.
Sa divnom Tamarom Živanović, regionalnim direktorom za ljudske resurse kompanije Schneider Electric, sam imala priliku da kroz razgovor saznam zbog čega je reputacija svetskog lidera u upravljanju električnom energijom ove kompanije iz godine u godinu sve jača i stabilnija.
1. Život Vaše kompanije započet je pre 170 godina. Koji su to najvažniji momenti koji su kreirali današnji, prepoznatljiv imidž kompanije Schneider Electric ?
Kada imate reputaciju lidera u određenoj oblasti, a Schneider Electric je svetski lider u upravljanju električnom energijom i u automatizaciji, to znači da znate kako se brzo razvijati i menjati u skladu sa globalnim trendovima, bez obzira na zemlju u kojoj poslujete. Praćenje globalnih trendova u poslovanju je obavezno, a ono što je za našu kompaniju karakteristično, je da mi diktiramo trendove u upravljanju energijom. Zbog toga nam je važno da naši zaposleni konstantno usvajaju nove veštine, kako bi ostali u igri i bili kompetentni. Osim toga, za dobre rezultate morate da imate zadovoljne i motivisane zaposlene, a to se postiže pružanjem prostora zaposlenima da budu agilni i inovativni. Verujem da je ovo dobar način rada, u kojem i zaposleni i kompanija imaju svoju dobrobit, zajedno se razvijaju i daju doprinos svetu u kojem živimo. Istu poruku delimo i u susretima sa studentima, pa tako i na tribini koju smo i ove godine organizovali u saradnji sa Francusko-srpskom privrednom komorom u okviru Francuske nedelje u Beogradu.
„Jedan od prioriteta kompanije Schneider Electric
je ulaganje u budućnost i obrazovanje mladih ljudi,
jer su svakoj kompaniji potrebni stručni, obrazovani
i kvalitetni saradnici. Uz profesionalne veštine,
naša kompanija ceni i ljudske vrednosti i nama je
važno da ovakav stav prenesemo svim našim
sadašnjim i budućim zaposlenima.”
2. Na pitanje jednog prosečnog potrošača: ’’Zašto bih vam verovao/la?’’, kako biste mu odgovorili?
Poverenje klijenata možete dobiti samo ukoliko imate kvalitetan proizvod, uslugu ili rešenje. Međutim, podjednako je važan i prijateljski, ali profesionalan odnos. Isto tako, verujemo da je poverenje klijenata – rezultat toga što naši zaposleni imaju poverenja u kompaniju. Energija koju zaposleni ulažu na poslu, koju ulažu u svoj razvoj i širenje znanja i iskustva, stvara naše zajedničke rezultate. Za nas je važno da zaposlenima pružimo okruženje koje će ih podsticati na stalni razvoj. Na taj način, oni stiču iskustvo i grade samopouzdanje da predstave najmodernija rešenja kompanije Schneider Electric našem tržištu. Bez obzira što, kvalitet naših usluga i kompetencije naših zaposlenih, govore same za sebe, jako je važno da dobijemo uvek i povratnu informaciju od klijenata i od zaposlenih. Zato, dva puta godišnje organizujemo ankete o zadovoljstvu klijenata i o zadovoljstvu zaposlenih, na osnovu kojih unapređujemo poslovanje i biramo fokus u našem pristupu tržištu.
3. Jedna ste od retkih kompanija koja ulaže u neformalno obrazovanje studenata. Dokaz tome jeste tradicionalno održavanje tribine posvećene mladima. U kojoj meri srpski studenti imaju razvijenu svest o značaju neformalnog obrazovanja?
Svet se menja neverovatnom brzinom, pre svega zahvaljujući razvoju tehnologija i digitalizaciji. Mi organizujemo tribine za studente, gde pravimo različite tipove radionica na kojima studenti sa HR menadžerima prolaze kroz razgovore za posao, dobijaju savete oko unapređivanja CV-a i adekvatnog načina poslovnog odevanja. Na taj način, mladi stiču jasniju sliku šta se od njih očekuje kada kroče u biznis svet. Takođe, u okviru tribine svake godine imamo i panel diskusije na kojima direktori, profesori i preduzetnici govore o iskustvima, izazovima i situacijama u kojima su se nalazili na početku karijere i pružaju adekvatan uvid u to šta poslodavac očekuje od zaposlenog. Studenti u Srbiji imaju ozbiljan pristup kada je reč o neformalnom obrazovanju i radu na ličnim veštinama, što vidimo i iz činjenice da iz godine u godinu imamo sve veći broj prijavljenih za tribine.
4. Međunarodno takmičenje ’’Go Green in the City’’ svake godine okuplja sve više studenata iz različitih zemalja. Koliko su srpski studenti zainteresovani za ovu vrstu takmičenja?
Go Green in the City je takmičenje u izradi inovativnih rešenja za upravljanje energijom u pametnim gradovima, kao i podizanje svesti o pametnom upravljanju energijom i edukacija mlađe populacije. Prijavljuju se studenti širom sveta koji studiraju ekonomiju, elektrotehniku i poslovnu administraciju. Svake godine imamo sve veći broj prijavljenih studenata i zaista je veliko zadovoljstvo videti koliko su svi motivisani, kreativni i što je najvažnije – odlično poznaju tematiku. Ove godine imali smo 27 prijavljenih studenta iz Srbije, što je značajno više nego prošle godine.
5. Ukoliko bi Vam sutra na razgovor za posao došao mlad, vredan i obrazovan student koji je upravo završio studije, ali bez ikakvog radnog iskustva i sa željom da radi u Vašoj kompaniji, šta biste uradili?
Imamo iskustva sa zapošljavanjem studenata bez iskustva. Jedan od lepih primera je koleginica Anica Zagorac, koja se prijavila na konkurs za posao u trenutku dok još nije bila završila Elektrotehnički fakultet. Njen entuzijazam, ozbiljnost i želja za daljim učenjem doprineli su da postane deo tima. Anica sada radi na internacionalnoj poziciji u Schneider Electric-u u Grenoblu u Francuskoj. Trudimo se da temeljnim, strpljivim načinom edukacije inspirišemo mlade ljude da budu još bolji, uporniji i kreativniji. I to nam se uvek vrati na najbolji mogući način. Dobijamo vrhunske stručnjake koji su sposobni da vide širu sliku, prate viziju kompanije, brzi su i preduzimljivi u donošenju odluka i stvaraju bolju budućnost.
6. Nedavno je student Jovan Milić, koji je osvojio nagradu od 1000e na konkursu ’’Cirkularna ekonomija’’ celokupnu sumu donirao u humanitarne svrhe. Da li Vas ovo motiviše da i dalje ulažete u razvoj naših studenata?
I te kako nas ovakva odluka inspiriše da nastavimo. Jedan od prioriteta kompanije Schneider Electric je ulaganje u budućnost i obrazovanje mladih ljudi, jer su svakoj kompaniji potrebni stručni, obrazovani i kvalitetni saradnici. Uz profesionalne veštine, naša kompanija ceni i ljudske vrednosti i nama je važno da ovakav stav prenesemo svim našim sadašnjim i budućim zaposlenima. Smatramo da je ovakav pristup put ka boljoj budućnosti i želimo da omogućimo mladim ljudima kvalitetan razvoj i usavršavanje na profesionalnom i na ličnom nivou.
Za više informacija o samoj kompaniji, posetite njihovu web stranicu: http://www.schneider-electric.com/site/home/index.cfm/rs/
Bojana Andrić
Fotografije: PR