YN: Šta je današnji najveći izazov u poslovanju na polju telekomunikacija u Srbiji?
Dejan Turk: Telekomunikacije su sigurno jedna od najuzbudljivijih i najkonkurentnijih industrija na svetu, ne samo u Srbiji. Neophodno je da budemo brzi i fleksibilni kako bismo ispratili tempo koji nameće tržište i potrebe korisnika koji traže komunikacijska rešenja koja imaju smisla i koja su im korisna.
Naš najveći izazov i cilj je da budemo prepoznati kao kompanija koja pruža najbolje korisničko iskustvo u Srbij, jer iskreno verujemo da su ljudski odnosi ono što pravi razliku u poslovanju. Zato se u Vipu, prilikom razvoja proizvoda ili usluga, prvo zapitamo da li su one potrebne korisnicima, da li im rešavaju neki problem, hoće li im život učiniti sadržajnijim, lakšim ili zabavnijim.
Na primer, uvideli smo da puno naših korisnika i onih koji bi voleli da to da postanu imaju kućnog ljubimca. Zamislite samo koliko njima znači činjenica da su sve Vip radnje pet friendly i koliko im štedi vreme i energiju da, tokom opuštene šetnje sa ljubimcem, mogu da svrate kod nas i brzo obave sve što su planirali.
Dakle, jednostavne ideje mogu da naprave veliku razliku na tržištu, a da ponekad i nemaju veze sa samom mrežom, telefonima ili tarifama.
YN: Koje su Vaše obaveze i dužnosti kao generalnog direktora velikog telekomunikacionog operatera i kako izgleda predvoditi tako veliki tim do današnjeg uspeha?
Dejan: Svaki uspešan lider mora, pre svega, da brine o tome da njegov menadžment zna, razume i podržava poslovnu strategiju, kao i svrhu i ulogu svog tima u ostvarivanju zadatih ciljeva. Takođe, lider bi zajedno sa svojim najbližim saradnicima trebao da kreira poželjnu atmosferu u kompaniji i motiviše tim da pruži svoj maksimum.
Ja volim da svojim ličnim primerom kreiram model očekivanog ponašanja i podstaknem poverenje i zajedništvo. Dobre ideje ne treba da čekaju, pa zaposleni uvek mogu direktno da mi se obrate i prenesu mi svoja razmišljanja i inicijative. U našoj upravnoj zgradi ne postoje kancelarije, svi direktori i članovi rukovodećeg tima, uključujući i mene, sede zajedno sa svojim timovima, u otvorenom prostoru, što dodatno podstiče otvorenu komunikaciju.
Pošto je Vip kompanija koju čini više od 900 mladih domaćih stručnjaka, oni zauzimaju dosta menadžerskih pozicija i često se lično angažujem da im budem mentor tokom profesionalnog razvoja i usavršavanja. Uvek nastojim da podržim originalnost, inovativnost i različitost, jer nas to čini bogatijim ljudima i stručnjacima.
YN: Generacija Y je 24/7 online, individualističkog je duha i spremna na izazove i promene. Zbog čega bi oni trebalo da se opredele za Vip?
Dejan: Vip ima iste ove osobine! 🙂
Milenijalci mnogim kompanijama i brendovima predstavljaju jako važan segment potrošača koje ’’ciljaju’’ svojim proizvodima i reklamama. Mi ne gledamo na njih samo kao na ciljnu grupu sa određenim demografskim osobinama, već se trudimo da istinski razumemo njihove potrebe, stavove i vrednosti za koje se zalažu, da bismo mogli bolje da komuniciramo sa njima. A uvek je u pitanju dijalog.
Ako smo već preuzeli odgovornost da brinemo o komunikaciji i povezivanju naših korisnika, onda oni uz nas treba da se osećaju sigurno i bezbrižno i da imaju više vremena da se posvete i oblastima koje ispunjavaju njihov privatni život i onima koje vole. Znamo da su generaciji Y Internet, chat platforme, gedžeti i smart uređaji važan deo svakodnevice i glavni izvor informacija. Kao Telekom operater, naš zadatak je da im prvo obezbedimo najbolje moguće uslove za komunikaciju i povezivanje. Izgradili smo najveću 4G mrežu u Srbiji, za veoma brz i pouzdan prenos podataka. Imamo veliki portfolio smart uređaja, za svačiji džep, potom tarife sa baš puno MB. Posebno naše tarife za mlađe od 30 godina imaju dvostruko više data saobraćaja, baš zbog potrebe ove grupe korisnika da non stop budu onlajn.
Takođe, vrlo dobro znamo da milenijalci imaju jasne stavove, da su iskreni i direktni u tome šta im se dopada a šta ne. Zato pažljivo pratimo i šta komentarišu po mrežama o nama, svaka sugestija nam je dobro došla i trudimo se da negujemo fer i otvorenu komunikaciju sa njima na svim našim kanalima.
YN: Šta je saradnja sa Mundio mobile donela Vip-u?
Dejan: Takozvani virtuelni mobilni operateri, kakav je i Mundio, već dugo postoje u regionu i svetu. Oni nemaju sopstvenu infrastrukturu i mrežu već je komercijalno zakupljuju od odabranog operatera u određenoj zemlji. Ovaj koncept jeste novost u Srbiji, i mi se nadamo da će oni svojim specifičnim poslovnim modelom doneti nove ideje na naše tržište i podići konkurentnost među operaterima, što je uvek u interesu korisnika i mi to pozdravljamo.
Drago mi je da je Mundio grupa odabrala baš nas za partnera, jer je to još jedan dokaz kvaliteta i kapaciteta naše mreže i naše stručnosti u mobilnim telekomunikacijama.
YN : Slogan Vip-a je “Druga priča”. Po Vašem mišljenju, koje su 3 najbitnije “priče” koje vas čine autentičnim?
Dejan: Na prvom mestu to su naši zaposleni. Posvećenost poslu, a u isto vreme puno zabave i pozitivne energije čine atmosferu u našim kancelarijama i radnjama. Upravo je to ono što nas Vipovce čini „drugom pričom” i pokreće da budemo lideri u inovacijama i kvalitetu.
Od prvog dana se trudimo da budemo ,,izazivači’’, da smo korak ispred konkurencije, i da postavljamo standarde kvaliteta telekomunikacija u Srbiji. Ne samo u pogledu uvođenja novih proizvoda i usluga, ili činjenice da smo izgradili najveću 4G mrežu u Srbiji, već i prema odnosu sa korisnicima, koji to umeju da cene.
Poštujemo naše korisnike i njihove specifične potrebe, znamo da se svaki dobar odnos zasniva na poverenju i transparentnosti. Prošle godine smo jedini uveli tzv. ’’Try and Buy’’ koncept, gde prvi put u Srbiji korisnici mogu da, bez ikakvih obaveza i troškova, isprobaju mrežu i usluge jednog mobilnog operatera pre nego što potpišu ugovor. Takođe smo jedini operater koji je ukinuo i trošak za uspostavu poziva i kod koga su pozivi ka korisničkom servisu besplatni. Želimo da postojeću praksu na tržištu promenimo na bolje.
Naš slogan nije samo na reklamama i bilbordima, mi ga svakodnevno živimo i nastojimo da budemo istinska ’’Druga priča’’ na tržištu.
YN : Završili ste ekonomiju na Bečkom univerzitetu. Šta biste savetovali kolegama sa Ekonomskih fakulteta u Srbiji koji imaju diplomu i nemaju posao?
Dejan: Ono što uvek kažem mladim ljudima koji me pitaju za sličan savet jeste da ne odustaju od svojih interesovanja i da rade na svim svojim jakim stranama, čak i ako to nije direktno povezano sa poslom kojim će se baviti. Na taj način uče da razvijaju svoje potencijale, upornost i istrajnost i stiču jedinstvena iskustva koje će im svakako biti od koristi za ostvarivanje lične i profesionalne zrelosti. Dodatno, različite prakse, volonterski rad ili case study shows su vrlo korisni za učenje i stvaranje novih kontakata.
Proaktivnost je jako važna! Čak i ako u datom trenutku ne postoji otvorena pozicija na konkursu, uvek može da se dođe do nekog eksperta ili HR menadžera koji može da pomogne da se oformi mišljenje o konkretnoj kompaniji ili firmi, i da mu se pokaže interesovanje za neku poziciju. U današnje vreme, zahvaljujući Linkedin-u, specijalizovanim sajtovima i forumima to je mnogo lakše nego što je to bio slučaj ranije.
Marija Tomić