„Kad smo konačno seli u koncertnu dvoranu Zadužbine Ilije M. Kolarca, pričalo se da će neko svirati Koncert za klavir i orkestar u a-molu jedinstvene i neponovljive Klare, Klare Šuman. Ta jedina njena sačuvana i dovršena koncerntno-orkestarska kompozicija ukrasila je Beogradske dvore i učinila da moj svet u malom svetu bude ponovo rođen…“
Mlada nemačka pijanistkinja Anika Trojtler pokazala je da važi za jednu od najperspektivnijih pijansistkinja svoje generacije. U njenim ostvarenjima muzičkog duha, kažu kritičari, da nema tradicionalnih vodilja u izvođenjima određenih kompozicija. Ona važi za posebnu vrstu solista, klasika, koji kompozicije vrsnih autora izvodi na osnovu drugačijeg ugla gledišta. Dramski stav mlade pijanistkinje oslikan je kroz izvođenje dela neponovljive Klare Šuman, čiji rajski koncert predstavlja utočište mira za svakog pojedinca iz publike.Ove novembarske večeri, slušaoci su u Kolarčevoj zadužbini dakle posebno uživali.
Simfonija Brahmsa
Fabris Bolon je ovog petka poveo orkestar Beogradske filharmonije u muzičke krugove neponovljivih klasika, solista. Jedinsvo četvorostavačne koncepcije „Treće simfonije“ Johanesa Brahmsa čini specifično dursko-molsko senčenje, sa kojim se utapala tišina i melanholija jedne duše. Kulminacija u delu ostvarena je sa izgrađenim strastvenim i obojenim finalnimm stavom, ps sam deo odiše posebnom mirnoćom solističkih kandenci.
Nastavljajući sa ciklusom Vatre, Sledeći koncert Beogradske filharmonije biće u petak, 17.11.2017., u okviru kojeg će kao specijalni gost i solista nastupati Sanja Romić, sa orkestrom uprave Haurda Grafitsa.
Tatjana Vujović
Izvor fotografija: Marko Đoković (zvanični fotograf BGF)