Youth NOW

Ekskluzivni intervju sa Martinom Lindstromom | Volim da provociram

On je najveći brending stručnjak na svetu i svoju profesionalnu karijeru je započeo kao konsultant u kompaniji LEGO sa svega 12 godina. Da se“đavo nalazi u detaljima“ Martin je odavno shvatio jer je čak 10 godina proveo proučavajući 2476 domaćinstava! Nakon ARK simpozijuma, koji se održao 12. maja u Madlenianumu, nismo propustili priliku da mu uživo postavimo nekoliko pitanja.

 

YN: Možete li opisati sebe sa aspekta small data?

Da, ja individualac, jedino dete što implicira da sam vrlo tvrdoglav. Osećam se kao dete, vrlo sam buntovan i sve preispitujem. Ništa nije previše dobro, kako sam ja najstarije dete uvek sam mrzeo kompromise. Volim da izazivam ljude jer se osećam kao da mi u našem svetu tonemo u san i prihvatamo određene uloge. Volim da dokazujem stvari poput načina na koji spavamo, hranimo se, školujemo ili živimo i inspirišemo jedni druge. To je ono što me pokreće i što je moja glavna vrednost u životu.

YN: Dakle, vi takođe volite i da provocirate?

Pokušavam da budem provokativan jer smatram da udovoljavanjem svima ne možemo mnogo postići. Smatram da mora da oblikujem ljude i onda će ljudi doći. Ukoliko uvek kažem ono što ljudi žele da čuju, smatram da onda neće doći. Nadam se da ćesvako od vas nešto odavde poneti kući. Šta je to što ćete odavde poneti?

YN: Poneti to da su emocije jako važnei da moramo pogledati dublje u ljudsku dušu ljudi da bismo saznali više o njima samima. Nije u pitanju samoprodaja već pravo upoznavanje sa njima. Mogu li da vam postavim još jedno pitanje?

Naravno.

YN: Koji brend najvišec enite, osim, naravno LEGO?

Mislim da najviše cenim one koje su ujedno i najpoznatiji. Jedna je Natura, brazilska kompanija. Smatram da su odlično razvili svoju životnu filozofiju i jako poštujem taj brend. Takođe, izuzetno poštujem određene nacionalne brenodve poput Švajcarske. Međutim, generalno volim i one brendove za koje nismo ranije čuli jer oni imaju istinski duh. Smatram da je veliki broj brenova na koje nailazim u kategoriji malih brendova.

“Smatram da svaka priča cilja da uhvati vašu pažnju i pruža osećaj da ste vi sami na neki način otkriveni, pronađeni.Ja kada pričam priču, kao što ste primetili, pružam čitaocu priliku da otkrije nešto novo o sebi. Kada vas navedem da se osetite kao da sam ja otkrio nešto za šta ni vi niste znali da se nalazi u Vašem umu. Druga stvar koju radim je vođenje priče uz faktor iznenađenja. Pokušavam da budem neočekivan i koristim razne trikove kada sam na pozornici, od svog glasa do kretanja. Svi ovi aspekti mi pomognu da prebrodim 9 sati.“

YN: Na koji način danas u 21. veku možemo  izbeći uništenje brenda?

Koncepti brendova neće nestati, ali ćemo sigurno videti makar 50% brendova koje znamo koji će nestati. Jednostavno neće moći da prežive. Smatram da je veoma važno da brend bude autentičan i mora da postane vlasništvo zajednice i potrošača. Oni moraju biti ti koji će upravljati tržištem i konceptima kao što je slučaj sa LEGO brendom. Smatram da je najvažniji savet da treba pustiti brend. Dajte ga potrošačima da oni upravljaju i raspolažu sa njim.

YN: Koje su Vaše opservacije za ovo kratko vreme koje ste proveli u Srbiji?

Voleo bih da ljudi imaju više samopouzdanja, ali čini mi se da je istorijska duga patnja koja je bila nametnuta ovoj teritoriji uz oblak teškog dima koji se nadvio jako uticala na samopouzdanje ljudi i to nije fer. Zbog toga su ljudi željni da se nešto dogodi i spremni su da se bore za to sto se ne viđa baš često na drugim mestima jer su tamo ljudi počeli da uzimaju mnoge stvari zdravo za gotovo.

YN: Kako vi vidite današnje startapove koji izlaze na tržište i da li je njihova pozicija danas veoma teška? Koji bi bio Vaš savet nekome ko je osnovao startup kompaniju a konkurencija su mu veliki brendovi?

Mislim da treba da se usudite da budete provokativni. Ne možete biti prijatelj sa svima. Neko će Vas voleti, a neko mrzeti i to je Vaša najveća snaga i prednost.

YN: Ukoliko startup ima loš početak da li smatrate da se mogu ponovo uzdići i vratiti u trku?

Mislim da je u SAD to veoma prihvatljiva situacija, ali ne znam ako je ovde. Rekao bih da ako ovde imate loš start treba ponovo da pokušate od samog početka i nemate šta da izgubite. Istina je da je zajednica mala i da se vesti brzo šire, a ljudi znaju često da osuđuju druge.

YN: Koliko politika utiče na brend?

Mislim da neki brendovi padaju pod uticaj određenih političara kao što je slučaj sa farmaceutskim i osiguravajućim kompanijama i u SAD slučaj sa kompanijom Facebook i Google. Ali ne smatram da je uticaj toliko značajan u drugim slučajevima. Znam da je u ovoj zemlji nivo korupcije jako velik. Ukoliko je nivo poput onog u Rumuniji, a tamo je uticaj političara jako velik onda je možda tako i u Srbiji.

YN: Koji srpski brendovi vam se najviše dopadaju i ističu se u odnosu na druge?

Smatram da ne bi bilo uredu da sada kažem samo jedan brend. Dopali su mi se mnogi poput Mančmelou-a, Krem bananica i slično.

Fotografije: Nikola Ćirković

Pripremile:

Marija Tomić
Jelena Branković

Exit mobile version