Da li milenijalci čekaju na nečije “MOŽE”? | Weekend Media Festival

, KARIJERA

Drugog dana jedanaestog Weekend Media Festivala u Rovinju, u dvorani Weekend, održan je panel nestandardnog formata pod nazivom Na mladima svijet ostaje… čim o tome stariji donesu odluku. Panel je moderirao Branimir Brkljač, i otvorio ga izgovorivši naglas neke predrasude koje gajimo prema “milenijalcima”. Posle ovakvog uvoda, usledile su 4 različite perspektive pripadnika generacije koja je optužena da je uništila čitave industrije.

Alma Džafić, 18-ogodišnja članica debatnog kluba II zagrebačke gimnazije je održala jedan zvučan govor iz kog izdvajamo citat: „Mi smo tolerantniji, pokretači promjena koje vode k boljem svijetu, više volontiramo i društveno smo odgovorni. Mi smo optimistična generacija koja je sposobna za velike stvari, ali nam stariji koji vuku konce moraju pomoći u tome. Ako nas ne budete slušali, mogli biste propustiti dosta dobrih ideja“. Iz njenog govora bi se moglo naslutiti da iako veruje u mlade kao katalizatore promena, ipak očekuje da stariji pruže podršku mladima. Sama je svedok da taj mladalački duh vene zbog nedostatka te podrške.

Sledeća govornica je bila Tamara Kojić (28), koja je sa svojim kolegom pokrenula projekat “Kilometar kose”. “Kilometar kose” je inicijativa kojom se odsečena kosa iz frizerskih salona donira kako bi se od nje napravile perike za decu obolelu od raka. Tamara je krajnje hrabro podelila svoje iskustvo na kakve je odgovore nailazila od marketinških agencija, medija, kompanija i cele zajednice kada je pokretala svoj projekat. Na festivalu koji je posvećen marketingu i medijima, nadamo se da je duboko rezonovao odgovor koji je dala neimenovana velika agencija “sve je to super što vi radite, ali ta tema je previše tužna”.

Ante Toni Debelić (17) ima svoj startup GrowCity i investiciju od 1 milion EUR u istu. Toni potiče iz preduzetničke porodice koja mu je dala podršku da odustane od srednje škole kako bi izgradio svoj biznis. Tonijeva priča je ujedno i afirmacija Almine teze da je, ako ništa, uz podršku starijih ili autoriteta lakše. Sa druge strane, njegov primer je poslužio kao okidač za 3 osobe iz njegovoh okruženja, koje su počele i same da se interesuju za pokretanje sopstvenih biznisa.

Poslednji je svoju priču predstavio Matej Lončarić sa svojim projektom Joomboos (čitaj: džumbus), koji sada u 30-im godinama iz retrospektive priča o tome kako je njemu značila podrška koju je dobio kada je pokušavao da lansira Joomboos. Joomboos je Youtube kanal koji okuplja najuticajnije influensere iz Hrvatske i regiona i ima neku vrstu monopola na tom tržištu. Naime, njegovi nadređeni ga nisu razumeli, ali su videli da je “zagrižen” i da veruje u tu ideju, stoga su mu dali priliku da je realizuje. Stoga, on danas kao mentor čini isto. Možda ne razume današnje “klince”, ali kada vidi da su “zagriženi” tu je da ih podrži i da im zeleno svetlo.

Na pitanje iz publike, šta se dešava sa većim delom omladine koji zapravo ne sledi primer izlagača, i nije proaktivan no i dalje sanja posao od 9 do 5, i čeka da se nešto promeni, panelisti nisu imali komentar osim da su okruženi ljudima koji dele njihova uverenja i pružaju im podršku, i da takve ljude ne poznaju. Nameće se zaključak, da jedna generacija postoji u okviru paralelnih svetova u kojima vladaju različita pravila, bez dodirnih tačaka. Za neke ništa ne može, dok drugi “ne može” niti razumeju niti prihvataju.

 

Miljana Nikodijević