Za nama je još jedan uspešno održan Belgrade Youth Fair, na kojem su učestvovale najveće kompanije koje posluju u Srbiji. Svaka od njih istakla se svojim atributima i vrednostima i tako doprinela da čitava manifestacija dobije odlike najboljeg i najvećeg karijernog događaja za mlade. Vrelog julskog jutra posetili smo kompaniju Hemofarm. Ulazak u top pet najpoželjnijih poslodavaca pobrinuo se za osmehe, ponos i radost zaposlenih. Nakon uručene nagrade obavili smo kratak intervju sa Lanom Stamenković, revizorkom regrutacije i selekcije, o samom BYF, njihovim pripremama za isti, kao i o ključnoj temi samog događaja, employer brandingu. Njihove utiske prenosimo u ostatku teksta.
Kakve su Vaše impresije sa BYF-a?
Našoj kompaniji je ovo drugo zaredom učešće na sajmu Belgrade Youth Fair i veoma smo zadovoljni kompletnom organizacijom događaja, od samog koncepta pa do realizacije same manifestacije i ovog zaista sjajnog follow up istraživanja koje ste sproveli. Uspešnosti samog sajma je sigurno doprinela i činjenica da je učestvovao veći broj kompanija nego prošle godine, što je rezultiralo i većim brojem posetilaca, mahom studenata i diplomaca. Pored toga, ideja da uz sajamski deo organizujete i radionice i panel diskusije je podigla celu priču na jedan viši nivo u smislu benefita za posetioce i priliku za kompanije da se još bolje približe i predstave. Naša kompanija je učestvovala na panelu na temu talent managementa i to smo iskoristili da predstavimo na koji način prepoznajemo, razvijamo i zadržavamo talente unutar kompanije. Pored svega gore navedenog, prisustvo na ovom događaju, koji je jedan veoma značajan touch point sa našim kandidatima, nam pruža jasnije i šire uvide šta je to što oni od nas kao od poslodavca očekuju i pomaže nam da u onim segmentima gde je to moguće prilagođavamo radno okruženje za nove generacije zaposlenih.
Kako se osećate nakon što ste ušli u top pet najpoželjnijih poslodavaca projekta Belgrade Youth Awards?
Moram priznati da je osećaj zaista izvanredan i dodala bih još da ovaj rezultat nije slučajan. Mi smo se kao kompanija opredelili da planiramo i strateški se bavimo konceptom employer brandinga i na tom polju smo u protekle dve godine napravili veoma značajne pomake. Naša kompanija je jedan veliki i složen sistem sa dugom tradicijom, iduće godine punimo 60 godina postojanja u farmaceutskoj industriji i na nama je velika odgovornost da uspešno privučemo, integrišemo i profesionalno razvijamo i nove i postojeće kolege.
Ovo priznanje nam je jedan veliki podstrek da je ono što Hemofarm čini poželjnim poslodavcem prepoznato kod naših kandidata i da smo na dobrom putu, ali sa druge strane nama je veoma korisno da saznamo kako možemo biti još bolji i ovo povezivanje sa studentima nam uvek donese dosta novih saznanja u smeru njihovih očekivanja i potreba u radnom okruženju. U tom cilju mi smo ove godine ojačali naš recruitment tim dolaskom novih koleginica, Nikoline & Đurđice, koje kontinuirano rade na pripremi naših predstojecih Employer branding aktivnosti.
Šta za vas predstavlja employer branding i kako teče kroz vase kanale?
Employer branding ima nekoliko dimenzija, a prva i osnovna je organizaciona kultura kompanije. To je jedan aspekt na koji veoma obraćamo pažnju, jer znanje i veštine se uglavnom mogu razviti ali se vrednosti i stavovi jako teško menjaju. Nama je veoma bitno da kandidatima što vernije približimo sve elemente naše organizacione kulture, od načina komunikacije, radne etike, neformalnih i formalnih pravila, kako sarađujemo u timu do toga na koji način pristupamo rešavanju problema, jer želimo da nas prepoznaju oni kandidati koji dele te vrednosti. Kao i svaka kompaniija koja brine o dobrobiti svojih zaposlenih, Hemofarm ima benefit sistem i mi se trudimo da ga prilagodimo organizaciji na što bolji način.
Pored toga, naša kompanija konstantno ulaže u razvijanje znanja i veština naših zaposlenih i to radimo veoma planski i ciljano, primera radi, samo tokom prošle godine nekoliko stotina naših zaposlenih je prošlo obuke na temu Efektivne komunikacije i Upravljanja promenama, a ove godine preko 200 rukovodilaca u kompaniji će proći kroz Leadership trening module. Postoji još jedan nama veoma bitan momenat koji gradi naš sjajan imidž poslodaca a koji je u potpunosti u rukama naših zaposlenih. Naime, veoma česta povratna informaicja koju dobijamo od ljudi koji su tek došli u našu organizaciju ili od strane brojnih praktikanata koji dolaze na stručna usavršavanja vezana je za izuzetnu angažovanost i posvećenost naših kolega da tim mladim ljudima prenesu znanje, podele iskustvo odnosno da u svakom smislu budu podrška i pomoć. To je nešto što nas čini jako ponosnim i iskoristila bih ovu priliku da im se zahvalim na tome, jer je to jedan nemerljiv doprinos koji čini našu kulturu. Što se tiče kanala komunikacije, koristimo i online i offline kanale, za sada podjednako, ali imamo u planu jedan novi kanal online kanal komunikacije specijalno namenjen za employer branding aktivnosti, koji će startovati naredne godine.
Recite nam nešto o Vašim aktivacijama na BYF
U saradnji sa našom partnerskom agencijom, pre svega smo se posvetili kreiranju izložbenog dela, koji je ovaj put za temu imao predstaljanje naših korporativnih vrednosti. Hemofarm, kao deo međunarodne STADA grupe, kao temelj naše kulture ima četiri ključne vrednosti: Integrity, Agility, Enterprenourship i ONE Stada. Pre samog događaja, snimili smo najavni video kao poziv svim kandidatima da posete BYF, što se pokazalo kao odlična ideja i mislim da ćemo ovaj format komunikacije koristiti za sve najave ubuduće. Tokom samog događaja, akcenat smo stavili na detaljnu razmenu informacija sa posetiocima, pokušali smo da im kroz primere damo osećaj kako je biti deo naše organizacije, kao i da im najavimo naš program plaćene prakse Chance to Advance, koji startuje od septembra. Posetioci koji su posetili naš stand imali su priliku da dobiju primerak našeg super branda Magnetrans, kao i promotivni materijal koji smo spremili za ovaj događaj, rančeve, notese, olovke, etc.
Šta možemo očekivati do kraja godine i kakvi su Vaši planovi?
Do kraja godine imamo zaista veliki broj planiranih aktivnosti, jedna od nama najbitnijih je svakako vezana za kampanju i najavu druge generacije plaćene prakse Chance to Advance koja počinje u septembru i tokom avgusta ćemo intenzivno raditi na tome. U najavi programa za novu generaciju pomagaće nam polaznici prve generacije prakse koji su sada naše kolege i to samo po sebi govori koliko je ovaj program uspešan i koristan i za kompaniju i za praktikante. Pored toga, tu su radionice i predavanja na fakultetima, ove godine smo uspostavili saradnju sa Tehnološkim fakultetom u Novom Sadu, i nasi stručnjaci već uveliko dele svoje isksutvo i znanje sa studentima. Istu praksu imamo već duži niz godina i na Tehnološko-metalurškom fakultetu u Beogradu. Ove godine ćemo se približiti i studentima Fakulteta organizacionih nauka, jer veliki deo našim zaposlenih dolazi upravo sa tog fakulteta. U pripremi je naše učešće na Virtuelnom sajmu zapošljavanja kao i na sajmu Career days u oktobru. Svakako, poslednji mesec u godini je rezervisan za projekat Future is now, gde smo učestvovali i prošle godine.
Uskoro nas očekuje uručivanje i ostalih nagrada, kao i poseta i razgovori s nagrađenim kompanijama, u okviru projekta Belgrade Youth Awards.
Pripremila: Ljuba Brković