Mnogi od nas vole da se razlikuju od drugih, da budu prepoznatljivi po određenom odevnom predmetu ili po frizuri. Taj vizuelni identitet putem kojeg raspoznajemo stvari oko sebe postaje bitan i u sferi biznisa.
Bilo da ste osnivač neke kompanije ili samo potrošač, znak prepoznavanja proizvoda ili usluga će vam olakšati taj komunikativni put prodavac-kupac.
Dobro je poznato da, ukoliko kompanija želi da postane lider na tržištu, potrebno je da izgradi jak brend.
Brend je miks svih elemenata jedne organizacije-zaposleni, potrošači, način komunikacije, dizajn lokala, pakovanje…
Na osnovu svega toga stvara se jedan kompletan utisak o firmi, on je taj koji osigurava da baš vaš proizvod bude izdvojen kao omiljen i prepoznatljiv.
Da bi se to postiglo potrebno je kreirati sopstveni identitet, čiji je logo važan deo.
LOGOTIP je karakterističan simbol koji se može sastojati od slova, grafike ili ilustracije. Njegova uloga je izdvajanje iz mase sličnih proizvoda na tržištu, kako bi ga potrošači lako povezali sa proizvodom ili uslugom čiji je on zaštitni znak.
Da bi logo bio primećen, on mora da bude prepoznatljiv, jedinstven, da oslikava karakter vašeg biznisa.
Prilikom njegovog dizajniranja možete se opredeliti između nekoliko njegovih vrsta:
TIPOGRAFSKI logotip na bazi fonta koji se fokusira samo na ime kompanije.
MONOGRAMSKI logotip nastaje od skraćenica zvaničnih naziva kompanije na inicijale.
SIMBOLNI logotip – njegov dizjan je zasnovan na grafičkom obliku i uglavnom ga koriste kompanije koje su već izgradile svoj brend i prepoznatljive su kod kupaca.
APSTRAKTNI logotip sastoji se iz apstraktne geometrije. Najpoznatiji brendovi koji koriste ovaj tip logoa su Pepsi, sa svojim karakterističnim krugom i tri boje i Adidas sa geometrijskim prikazom cveta.
MASKOTE – ovakav tip logotipa prikazan je u vidu ilustracije nekog lika i najbolji je način za personalizovanje vašeg brenda.
KOMBINOVANI logotip – spoj tipografskog i simbolnog ili maskotnog tipa logotipa. Najpogodniji je za firme koje su nove na trzistu i čiji je brend potrebno da kupci lako i brzo zapamte.
Izbor boja takođe je bitan za stvaranje logoa. Setimo se samo žute boje slova M kao simbola McDonaldsa ili crvene podloge za naziv Coca-Cola. Kada bismo igrali igricu dodeljivanja boje nekom brendu, sigurno biste se setili da spojite gore navedenu boju i kompaniju.
Poznavanje psihologije boja doprineće odabiru one prave, u zavisnosti od delatnosti kojom se firma bavi kao i od efekta koji logom želi biti postignut. Pa tako, crvena i žuta za koje se veruje da stimulišu apetit i pozivaju na akciju, koriste se u logoima mnogih restorana i prehrambenih proizvoda.
Zelena se koristi uz proizvode gde nekog udela ima priroda ili kada se nude neke finansijske usluge, dok plava boja nagoveštava profesionalnost i ozbiljnost, pa je česta za predstavljanje firmi koje se bave različitim poslovnim delatnostima.
Za dobar logotip potrebno je da bude vanvremenski, da ostane prepoznatljiv godinama i da se originalan promeni samo u stilu, da se osveži kroz izmene u boji, fontu ili simbolu jer je poznato da kupci teško prihvataju bilo kakva redizajniranja onoga što ih vezuje za neke uspomene koje povezuju uz dati brend. Takav primer vidimo kod Imlekovog brenda Moja kravica.
Dobar efekat na percepciju potrošača takođe ostavljaju skriveni simboli u logotipima. Jedan od takvih je čokoladica Toblerone na čijem logou (planina) možemo primetiti medveda, koji je zaštitni znak grada Berna, u kojem je ona i nastala. Takođe, u samom nazivu brenda nalazi se naziv istoimenog grada.
Logo, kao polazna tačka u osmišljavanju vizuelnog identiteta, a samim tim i u osnivanju same kompanije, obezbediće joj jasniju definiciju, omogućiće klijentima da formiraju lični odnos sa njom, komuniciraće sa celim svetom putem efektne slikovne poruke.
Koliko puta vam se desilo da objašnjavajući nekome koji proizvod da vam kupi kažete Videćeš taj i taj znak ili Ambalaža im je te i te boje, nacrtano je to i to? Da ne zalazimo sada i u ulogu koju igra ista ta ambalaza koja je posebni vid marketinga, ali svi smo se barem jednom odlučili na kupovinu samo zbog samog brenda koji se već dobro pozicionirao na tržištu. Da li zbog statusnog simbola koji vam nošenje njihovog znaka donosi ili zbog proverenog kvaliteta, uvek ćemo se lakše opredeliti za nešto što nam je već poznato. Takav efekat postiže se upravo logotipima koji su vidljivi na ambalaži, na prevoznim sredstvima, uniformama zaposlenih, kesama, privescima i svim onim opipljivim komunikacijskim kanalima koji su tu da vam određeni proizvod urežu u pamćenje i podstaknu na kupovinu.
Da biste došli do idealnog rešenja za svoj logo, morate angažovati dizajnera. Za takvu uslugu potrebno je da izdvojite određena finansijska sredstva (nemojte štedeti) jer će dobar i iskusan dizajner oblikovati vašu priču u jedinstvenu vizuelnu poruku na najbolji mogući način.
Logo nije trošak već dugoročno isplativa investicija, a dobar logo postao je standard savremenog poslovanja bez kojeg se ne može zamisliti ostvarivanje naklonosti i poverenja potrošača i klijenata.