Ko su zvezde interneta u Srbiji?

, LIFESTYLE

Sigurno ste čuli za reč „influenser“, koja se danas toliko koristi da mnogi ne znaju njeno pravo značenje. Termin influenser je kod nas počeo masovno da se koristi porastom popularnosti Twittera, većom čitanošću blogova i danas najviše zahvaljujući Instagramu.

Influenser je osoba koja ima moć uticaja na druge (influence) putem društvenih mreža. Influenseri imaju moć da utiču na kupovne odluke drugih ljudi i zato sarađuju sa mnogim brendovima i kompanijama. Danas u Srbiji imamo previše influensera u različitim sferama: modni blogeri, lifestyle blogeri, sketch jutjuberi, vlog jutjuberi itd. Često se dovodi u pitanje koliko influenseri u Srbiji imaju dobar uticaj i da li su dobar primer mladima.

Naše najpoznatije zvezde interneta su Baka Prase, Muđa, Choda, Janko, Djota Freestyle, Yasserstain, Dunja Jovanić, Lea Stanković, Dušan Petrović, Andrija Jo, Voyage i Breskvica i mnogi drugi. Svaki od njih ima svoju publiku koja zavisi od sadržaja koji plasiraju.

Nemoguće je da ne izdvojimo Baku Praseta, za kojeg je većina sigurno čula. Bogdan Ilić ili Baka Prase je dečko koji je počeo svoju karijeru kao gejmer, zatim jutjuber a sada i pevač. Bogdan ima preko milion pretplatnika što predstavlja jednu ozbiljnu cifru. Svoju karijeru je počeo igranjem igrica i postepeno je sticao svoje fanove. Njega prate tinejdžeri uzrasta od 10 pa sve do 20 godina. Ima odličnu zaradu, mesečno i do nekoliko hiljada evra. Počeo je da se bavi i muzikom i snima rep pesme, kao i mnogi drugi jutjuberi.

Tu je i Andrija Jo, koji je počeo kao jutjuber a sada je potencijalni predstavnik na Evroviziji. Sigurno ste čuli za Voyaga i Breskvicu, mladi muzički par, koji su dobili nagradu za Youtube zvezdu na MAC-u 2020. Kada je u pitanju talas mladih jutjubera moramo spomenuti i Chodu koji je najpoznatiji po klipu u kojem ide od vrata do vrata i plaća ljudima račune. S obzirom na njihovu veliku zaradu, veoma je lepo što su mnogi od njih humani. Lea Stanković, Anna Lazarević, Marija Žeželj i mnoge druge su mlade devojke koje imaju veliku publiku tinejdžera kojima predstavljaju svoje klipove uglavnom sadržaja poput storytime-a, šminke i drugih sličnih ženskih tema. Dovodi se u pitanje koliko su svi oni zaista talentovani, kakva publika ih prati, kvalitet sadržaja koji plasiraju i slično. Nesumnjivo je da imaju ogromnu podršku i zagarantovanu karijeru. Možda izgleda kao laka zarada ali biti influenser nije uopšte lako i takođe uključuje mnogo truda i rada.

Andrija Jo

Sa druge strane, imamo fešn i modne influensere kao što su Dunja Jovanić, Zorannah, Ena Luna, Tamara Kalinić itd. One imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama i svaki dan komuniciraju sa svojom publikom preko modnih postova koje kače. One nas obaveštavaju šta je u trendu, kako se našminkati, obući i slično. Za Zorannah možemo reći da je najpopularnija modna blogerka na Balkanu. Napisala je svoju knjigu i ima svoj parfem što nije čudno jer mnogi influenseri ubrzo razviju svoj brend ili prošire svoju karijeru u više različitih sfera. Moramo izdvojiti i Dunju Jovanić koja se u poslednje vreme svuda pojavljuje. Poznatija pod imenom imfashionbabe, Dunja je najbolja drugarica Sare Jo, popularna po svom modnom blogu i instagramu.

Dunja Jovanić

U današnje vreme kada su društvene mreže na vrhuncu svoje popularnosti preplavljeni smo influenserima. Svaki od njih ima svoju publiku koja ga verno prati i na koju vrši veliki uticaj. Kontantno se na online platformama pojavljuju novi influenseri dok stari polako gube uticaj i značaj. Često se gubi kreativnost i autentičnost zbog mase ljudi koji nude iste ili slične stvari. Izbor je ogroman, za svakoga ima po nešto. Mladi sve više veruju influenserima nego tradicionalnim reklamama. Ovo zanimanje je možda ozloglašeno ali oni mogu biti veoma korisni. U moru istih, teško je prepoznati kvalitetne influensere od kojih možemo nešto zaista naučiti. Na vama ostavljamo da prosudite sami.

Autor: Sofija Bogosavljev