Ako ste se našli u situaciji kada treba hitno isplanirati obuku učenika kod kuće, onda je ovaj tekst namenjen vama.
Predstavljamo vam neke od alata uz pomoć kojih možete da organizujete onlajn časove u režimu realnog vremena:
-Facebook Live
-Instagram Live
-WiziQ www.wiziq.com/
Pravi se razred sa kojim se učenici povezuju (moraju da kreiraju nalog). Ovde se može komunicirati, objavljivati zadaci, onlajn susreti i objave. U besplatnoj verziji se može povezati samo 10 učenika.
-Periscope
Aplikacija za sprovođenje direktnih prenosa. Kako bi učenici mogli da gledaju vaše prenose, moraju da instaliraju ovu aplikaciju na telefon i da naprave nalog.
-Skype
-Edpuzzle https://edpuzzle.com/
Nastavnik može da kreira interaktivne video zapise dodajući u video kvizove s jednim tačnim odgovorom, otvorena pitanja, audio komentare, tekstualne komentare ili audio snimke. Kreira se učionica i nastavnik može da nadgleda rad učenika.
Testovi za ponavljanje:
Uz pomoć tih alata učenici mogu da proveravaju svoje shvatanje u obrazovnoj temi.
-LearningApps https://learningapps.org/
Omogućava vam da kreirate različite aplikacije za proveravanje: tekstovi sa prazninama, kvizovi, klasifikacije, interaktivni videi itd.
-Kubbu http://www.kubbu.com
Interaktivni zadaci za bilo koji predmet.
-Quizlet https://quizlet.com/
Usluga za učenje stranih reči. U ovoj publikaciji ćete pronaći detaljna uputstva za rad.
-H5P h5p.org
Platforma na kojoj možete kreirati interaktivne zadatke za proveru, gotovo za svaki ukus. Zadaci se prosleđuju učenicima linkom.
Praćenje:
Posmatranje procesa učenja
-Tablica napretka:
Napravite tabelu u koju ćete uneti imena učenika i listu zadataka koje učenici treba da urade. Učenicima se omogućava pristup za izmene. Učenici ulaze na tablicu i obeležavaju završetak zadatka, pri čemu mogu da označe zelenom, žutom ili crvenom bojom koliko su se lako suočili sa zadatkom.
-Teacher.Desmos https://teacher.desmos.com
Za nastavnike matematike. Ovo okruženje odgovara svim grupama digitalnih alata: kreiranje materijala za obuku, praćenje, provera i povratna informacija.
-Classtime https://www.classtime.com/
Kreiranje interaktivnog materijala raznih vrsta (kviz, tačno/netačno, klasifikacija, sortiranje, izdvajanje teksta) i praćenje obrazovnog procesa. Posebno za matematičare – funkcija LaTeX (mogu se unositi matematičke formule).
-Formative https://goformative.com
Alat za ocenjivanje, koji omogućava da se u realnom vremenu nadgleda proces rada učenika, komentarišu njihovi radovi i i ostavljaju konstruktivne povratne informacije.
-Wizer http://app.wizer.me
Kreiranje neverovatno lepih radnih listova koji sadrže interaktivne zadatke i dozvoljavaju nastavniku da brzo pruža učenicima povratnu informaciju.
Alati uz pomoć kojih ćete dobijati povratnu informaciju od vaših učenika:
-Direct Poll https://strawpoll.de
Mogu se kreirati ankete u nekoliko sekundi.
-Quizizz http://quizizz.com
Za kreiranje kvizova. Učenici rade kvizove, a nastavnik vidi statistiku za svakog učenika.
-Kahoot
Takođe služi za kreiranje kvizova. U vezi s karantinom programeri su predložili funkcije paketa Premium da se koriste besplatno. Instrukcije za korišćenje ćete naći ovde.
Neka učenje na daljinu bude uspešno!
Izvor: marinakurvits.com
Autor: Jovana Matić