9 najboljih freelance sajtova

, IT

Ukoliko čitate ovaj tekst, pretpostavljamo da ste već razmatrali opciju zarađivanja kao freelancer. Verovatno ste se pitali i kako pronaći takav posao. Od kojih sajtova krenuti? Šta moram da znam od samog početka? Šta će privući klijente da me angažuju?  Bez brige. Nakon čitanja ovog članka znaćete odgovore na sva pitanja koja vas muče.

Freelancing je u poslednjih nekoliko godina postao jako popularna opcija za karijeru. Postati freelancer ima svoje prednosti i mane. Mnogi ljudi koji želi da započnu karijeru ovog tipa sumnjaju u to da će naći dovoljno posla da zarade onoliko koliko bi zaradili na nekom poslu sa punim radnim vremenom. Bilo  da ste početnik ili profesionalac, pisac ili web dizajner, student koji traži dodatni izvor prihoda ili radnik sa punim radnim vremenom koji želi još koji dinar- internet je pun mogućnosti. Treba ih samo prepoznati i, što je još bitnije, pametno iskoristiti. Izdvojili smo listu najboljjih sajtova i saveta ,,slobodnjaka” koji će vam pomoći da se formirate kao jedan od istih.

Flexjobs

Flexjobs se smatra jednim od najboljih pretraživača za freelance poslove. Na ovom sajtu lako možete pronaći prefesionalne, honorarne i poslove za rad od kuće. 50 kategorija je na rapolaganju svima koji su se odlučili za ovaj način traženja posla. Poslovi su zagarantovani i legitimni, a bićete obavešteni i o najbolje plaćenim poslovima. Pri samoj prijavi dobićete listu poslova koji su najrelevantniji u kategoriji za koju ste se prijavili. Liste se svakodnevno ažuriraju i novi poslovi su vidljivi i onima koji su tek pristupili platformi.

Fiverr

Fiverr je najbolja opcija za početnike. Postao je jedan od najposećenijih web sajtova zbog velikog broja poslova uz pomoć kojih možete lakše uploviti u vode freelancinga.

Pročitajte i: Ako je vreme za IT prekvalifikaciju, onda…

Ova platforma se razlikuje od ostalih po tome što freelanceri mogu predstaviti već gotove projekte javnosti. Nakon toga ih treba uvrstiti u odgovarajuću kategoriju koristeći ključne reči koje se pojavjuju u raznim pretragama. Na taj način potencijalni klijenti mogu imati uvid u način na koji radite i lakše odlučiti da li ste vi prava osoba za posao. Početna cena za svaki posao je 5 dolara. Možete se i besplatno usavršavati jer Fiverr nudi kurseve za razvoj veština i odnosa prema klijentima.

Upwork

Upwork je možda jedan od najboljih freelance sajtova za pronalaženje raznih poslova, bez obzira u kojoj oblasti radite. Oni koji se bave grafičkim dizajnom, pisanjem, marketingom, otkriće da ova stranica ima mnogo toga da ponudi. Baza poslova se svakodnevno ažurira i steći ćete utisak da poslovima nema kraja.

Zbog velike konkurencije često ćete morati da ponudite manje novca za neki posao kako biste ga dobili, ali i povećali svoj rejting. Ukoliko vam je rejting slabiji i ne koristite dugo ovu platform, šanse da dobijete posao za koji je licitiralo 30 ljudi su jako male. Nakon što pronađete svoje mesto pod suncem na Upworku, nizaćete projekat za projektom, što ujedno znači i veću zaradu.

Jako je bitno to što nudi najbolje alatke za pokretanje freelance karijere i njen razvoj. Mnogo različitih vrsta kompanija, bilo da su velike ili male, traže radnike upravo preko ove platforme. Možda ćete imati priliku da radite za poznate klijente kao što su Microsoft, Airbnb, Dropbox i mnogi drugi. Svako kome je fleksibilnost u poslu bitna stavka, trebalo bi da poseti ovu stranicu.

Freelancer

Freelancer pokriva razne aspekte dizajna- od grafičkog i dizajna logotipa, do SEO i kontekt marketinga. Osnovan je 2009. godine i trenutno ima bazu koja se sastoji od 32 miliona registrovanih korisnika. Možete se registrovati besplatno, a na stotine poslova se svakodnevno objavljuje.

Pročitajte i: Saveti za uspešan završetak radne nedelje

Ovaj sajt ćete prepoznati po dobrom dizajnu i jednostavnosti pretrage, što su preduslovi za kvalitetan sajt ove vrste.  Na vama je samo da precizirate šta vam je potrebno. Sajt takođe omogućava članovima da održavaju takmičenja i prijavljuju se za iste, za koje se kao nagrada dobija novac. Kao i na drugim platformama, zadatak svih poslodavaca i freelancera je da razvijaju svoje profile i redovno ih dopunjavaju kako bi im rejting bio viši.

Designhill

Ovo je idealna platforma za sve dizajnere. Poslodavci do njih mogu doći na dva načina. Prvi način je kreiranje konkursa na koji se dizajneri prijavljuju sa svojim idejama. Drugi, malo zahtevniji, je samostalno traženje preko polja za pretragu (search box) na samom vrhu početne strane.

Designhill pokriva sve vrste dizajna koje možete zamisliti. Svojim korisnicima nude priliku da sami dizajniraju svoje majice, štampaju ih, a zatim prodaju u svojoj online prodavnici. Ovo je lep gest kojim se dizajnerima pruža šansa da prikažu svoj talenat, makar i na ovaj način, ali i da dodatno zarade. 

LinkedIn i LinkedIn ProFinder

Moderno doba zahteva savremena načine zapošljavanja. Zbog toga je LinkedIn platforma na kojoj morate imati profil. Sajt funkcioniše na sličan način kao i ostale društvene mreže, s tim što ovde možete predstaviti vašu radnu biografiju i dosadašnja iskustva i dostignuća. Možete dati primere svog rada i opis pozicija, što može biti korisno potencijalnim poslodavcima. Jako je bitno da uspostavite što više kontakata iz branše u kojoj radite. Upravo to je poenta LinkedIna. Omogućite ljudima da vas što lakše pronađu i ostavite dobar utisak na osnovu samo svog profila.

Pročitajte i: Kako da se na najbolji način pripremite za onlajn razgovor za posao?

LinkedIn ProFinder je jedna korisna opcija koju LinkedIn nudi. Ona pomaže preduzećima da pronađu kvalifikovane ljude koji bi radili za njih. Freelancerima se, pak, šalju mejlovi obaveštenja o dostupnim projektima, što im pruža priliku da pokušaju da dobiju posao koji žele. Bilo da ste u potrazi za honorarnim poslom ili za poslom sa punim radnim vremenom, ovo je pravo mesto za vas.

SimplyHired

Jedna od najboljih stvari ove platforme je ta što možete tražiti poslove u svojoj blizini. U prilog joj ide i to što sadrži listu najboljih zarada i opciju za procenu naknade za određeni posao. Ovo je korisno za početnike, ukoliko ne znate kolika je vrednost posla koji želite da obavite. SimplyHired ne naplaćuje freelancerima poslovne objave što otvara pregršt poslovnih mogućnosti.

Guru

Guru je platforma koja je osmišljena da pomogne kompanijama da pronađu i angažuju stručne freelancere iz celog sveta. Olakšava kreiranje profila koji pokazuje vaše iskustvo, a istovremeno vam olakšava i kontakt sa potencijalnim poslodavcima. Koristi ga više od 3 miliona ljudi, a baza dostupnih poslova se svakodnevno uvećava.

Platforma omogućava ljudima da angažuju freelancere u bilo kojoj oblasti, od programiranja i razvoja do pisanja i prevođenja, dizajna i umetnosti, prodaje i marketinga i još mnogo drugih.

Guru verifikuje freelancere i objavljuje njihove ocene i podatke o vremenskim transakcijama kako bi pomogli poslodavcima da identifikuju proverene stručnjake iz celog sveta. Kada je u pitanju isplata, freelanceri imaju tri mogućnosti- isplata po fiksnoj ceni, po satu i po završenom projektu.

PeoplePerHour

Ova platforma je besplatna za sve freelancere, ali konkurencija može biti velika. Sajt povezuje internacionalne kompanije sa freelancerima koji žele da pronađu posao koji odgovara njihovim kvalifikacijama.Da biste povećali šanse da baš vi dobijete posao za koji konkurišete moraćete da odredite razumnu cenu za svoje usluge. Kao i na ostalim platformama ovog tipa, svaki radnik se ocenjuje na osnovu dosadašnjeg učinka. Plaćanje se vrši na mesečnom nivou ili po urađenom projektu.

Kako biti bolji freelancer?

Sad kad ste izabrali idealnu platformu imamo i nekoliko saveta koji će vam biti od koristi i sprečiti vas da načinite neke od čestih početničkih grešaka.

  • Neka se pročuje za vas

Dobar marketing je ključ freelanca. Registrujte se na izabranom sajtu i počnite sa potragom posla. U teoriji zvuči jednostavno, ali u praksi to izgleda drugačije. Sve platforme su prepune potencijalnih poslodavaca i čini se da je lako pronaći neki posao. Međutim, prepune su i freelancera. U početku ćete morati više da se potrudite kako biste pronašli slobodan projekat. Morate ubediti ljude da ste baš vi prava osoba za taj posao. Kao i u na pravom intervjuu. Ukoliko ste novi u ovoj igri, potrudite se da pronađete manje poznate freelance platforme sa manjom konkurencijom. Predstavite se kao profesionalac i privucite klijente svojim sposobnostima.

Na sajtovima ćete najčešće nailaziti na sekcije Zapošljavamo (We’re hiring), Karijera (Career) ili Pridružite nam se (Work with us). Tu možete naći detaljne opise pozicija u kompanijama i prijaviti se za neku od navedenih. Posetite web lokacije koje su usko povezane sa oblašću u kojoj radite.

Pročitajte i: TOP 10 najtraženijih zanimanja u 2020. godini

Uporedo sa registracijom na portalima, dok čekate savršenu poslovnu priliku, dajte svojim prijateljima i poznanicima do znanja čime se bavite i da mogu računati na vas ukoliko im zatreba išta od toga što imate u ponudi. Pridružite se raznim grupama na društvenim mrežama koje se bave oblastima koje vas zanimaju. Primetićete da ostali freelanceri preko njih stalno traže poslove i nude svoje usluge. Pomozite im tako što ćete im poslati projekte koje odgovaraju onim koje traže i koje odgovaraju njihovim veštinama. Možete ih i preporučiti nekome. Mnogi freelanceri dobijaju poslove uz pomoć dobre preporuke nakon što izgrade mrežu poznanstava i dostignu veliku reputaciju.

  • Iznenadite klijenta

Većina klijenata želi da angažuje freelancera sa veštinom u onoj oblasti koja je njima nepoznata. Ukoliko im ukažete na visok nivo svog samopouzdanja i veština, šanse da dobijete posao na nekom projektu biće izuzetno velike. Klijenti traže nekog ko će im rešiti problem.

Zaboravite na često viđene fraze ,,Ja sam prava osoba za ovaj posao”, ,,Poštovani/a”, ,,Nadam se da ćete razmotriti moju prijavu” i njima slične. Pokušajte da budete što precizniji i da ubacite detalje vezane za posao čiji ste opis pročitali. Možete kroz primere iz svog dosadašnjeg iskustva dokazati da ste idealna osoba za posao. To će privući pažnju poslodavaca. Budite što originalniji, ali u isto vreme dokažite da ste profesionalac koji razume šta treba biti urađeno.

Još jedno od nepisanih pravila je da obećate manje nego što možete da uradite. Ukoliko možete da pomognete klijentu da uveća prihode za 75%, obećajte mu 50%. Ostavićete utisak osobe koja ulaže mnogo truda u svoje zanimanje i otvorena je za učenje i usavršavanje. Možete preuzeti i dodatne zadatke koji nisu bili deo projekta i tako pokazati da se ne bojite da preuzmete inicijativu nad projektima. Ovo može biti važan korak u sticanju stalnih klijenata.

Pročitajte i: Želite da naučite nešto novo? Pogledajte 450 besplatnih „Ivy League” onlajn kurseva koje možete pohađati odmah!

  • Obratite pažnju na sitnice

Suvišno je reći da način na koji ćete se predstaviti mora biti savršen. Uključujući i pravopis. Proverite po nekoliko puta sve što želite da napišete o sebi, a zatim i sve što šaljete potencijalnim i stalnim klijentima. Ukoliko ste u predstavljanju napisali da obraćate pažnju na detalje i da vam je rad besprekoran, čak i malom pravopisnom greškom možete dokazati suprotno.

  • Naučite da kažete ne

Postoji mnogo razloga za to. U početku će vas mamiti da prihvatite svaki projekat koji vam se ponudi. Prethodno morate dobro razmisliti da li posao odgovara vašim sposobnostima i budite iskreni prema sebi. Projekat koji ne odgovara veštinama koje posedujete može imati više štete nego koristi. S druge strane, ukoliko uzmete previše projekata odjednom nećete uspeti da uradite dobar posao ili ćete prekoračiti dogovoreni rok za njegovo obavljanje, što se može odraziti na vašu reputaciju. Bitan je kvalitet, a ne kvantitet.

Može vam se desiti i da imate klijente koji vam stvaraju dodatni stres svojim bespotrebnim zamerkama ili koji ne žele da plate određenu cenu koju ste odredili za svoje usluge. Nemojte se ustručavati da sa takvim poslodavcima prekinete saradnju.

  • Postavite sebi cilj i budite istrajni

Određivanje ciljeva i težnja da se dostignu biće vam najbolja motivacija. Za početak postavite dnevne ciljeve, kao što je količina posla i vremenski period za koji želite da ga uradite. Kasnije će to biti ciljevi koji se tiču daljeg razvoja vašeg biznisa i kompanija za koje želite da radite.

Ukoliko vam se čini da nećete uspeti iz prvog puta, ne odustajte. Budite sigurni u svoje znanje i sposobnosti. To je ključ pravog uspeha!

Pročitajte i: Šta je potrebno da znate kako biste započeli freelance karijeru?

Pripremila: Jovana Janković

Izvori: skillcrusch.com, hostinger.com, financesonline.com, freelancinghacks.com, businessblogshub.com, lifehack.com, hostgator.com