Instagram, kao i njegov vlasnik Facebook, iza sebe ima istoriju kopiranja popularnih funkcija iz drugih aplikacija. Opcija Story je preuzeta od Snapchat-a i dodavanje iste je podrazumevalo veliki rast u broju novih korisnika Instagram-a. Na veliku štetu Snapchat-a, naravno. Sada se sprema na sličan podvig.
Čini se da će Facebook pokušati da smanji broj korisnika TikTok aplikacije. Kompanija se priprema da pokrene Instagram Reels, aplikaciju koja će služiti za deljenje kratkih video zapisa. Ona će biti omogućena korisnicima u SAD i 50 drugih zemalja. Među prvima koje će imati pristup aplikaciji biće i Velika Britanija, Japan i Meksiko. Iz kompanije kažu da će Reels u navedenim zemljama biti dostupan već početkom avgusta.
Pročitajte i: Spotify od sada dostupan i u Srbiji
Instagram Reels je potpuno novi način za kreiranje zabavnog i privlačnog video sadržaja na ovoj platformi. Kako se navodi, opcija će biti dostupna u samoj Instagram aplikaciji. Moći će da joj se pristupi uz pomoć klika na novu ikonu na dnu ekrana početne strane Instagram-a. Kada se kreira video, moći će da se podeli kao Story.
Kao i TikTok, Instagram Reels će omogućiti korisnicima da naprave klipove u trajanju od 15 sekundi uz pomoć raznovrsnih melodija iz ponuđenog kataloga. Pored toga, moći će da pozajmljuju audio snimak iz drugih snimaka ili da snime sopstvenu melodiju. Na raspolaganju će biti pogodan tajmer i opcija da se prilagodi brzina video snimka. Za razliku od TikTok-a, video koji snimite neće se čuvati, osim ako sami to ne izaberete i dodate ga na svoj profil.
Pročitajte i: Grupni video pozivi na Viberu – aktivirani i za Srbiju!
Reels se može smatrati direktnim odgovorom na popularnost TikTok aplikacije koja sve više raste u poslednjih 12 meseci. Dovoljan je podatak da je u prvom tromesečju 2020. godine bila ubedljivo na prvom mestu u pogledu preuzimanja, što je ujedno i najveći broj preuzimanja neke aplikacije ikada za isti period. Nije ni čudo što Facebook neće dozvoliti da TikTok zaseni Instagram, posebno u zemljama gde još nije osvojila tržište, kao što je slučaj u Brazilu. U ovoj zemlji je isprobana prethodne godine, ali je takođe testirana u Nemačkoj i Francuskoj. Gigant društvenih medija predstavio je aplikaciju i u Indiji. TikTok, zajedno sa 58 drugih kineskih aplikacija, zabranjen je u ovoj zemlji.
Jedan od razloga lansiranja ove aplikacije je, svakako, i povećani politički pritisak u SAD protiv TikTok-a. Mere za njenu zabranu biće preduzete u narednih nekoliko nedelja iz, kako saopštavaju iz Bele kuće, bezbednosnih razloga.
Ovo nije prvi put da Facebook pokušava da lansira alternativu za TikTok. Facebook je nedavno ugasio Lasso, još jednog TikTok dvojnika, koji je lansiran krajem 2018. godine. Aplikacija je funkcionisala na istom principu na koji će funkcionisati Instagram Reels. Reels će, po svemu sudeći, biti uspešnija aplikacija, prevashodno zbog savršene pozicije u Instagram-u. Na drugom mestu je činjenica da Instagram ima preko milijardu aktivnih korisnika i znaće kako da iskoristi i plasira ovaj dodatak.
Pročitajte i: Facebook iskoristio 86% obnovljive energije u 2019. godini
Priredila: Jovana Janković
Izvori: thenextweb.com, techcrunch.com, later.com, theverge.com