U ovoj digitalnoj eri, internet je preuzeo primat u skoro svim sferama ljudskih života i zaokupirao pažnju publike. Način pisanja i plasiranja informacija se znatno izmenio, ali je sadržaj postao ključan i bitniji nego ikad pre. Tako je nastalo novo zanimanje – copywriter i od njih se očekuje da svojim pisanjem skrenu pažnju publici i pritom prenesu željenu poruku.
Copywriting predstavlja pisanje radi promovisanja proizvoda, usluge ili ideje. Postoje mnogi elementi koje treba uzeti u obzir pri pisanju, ali pre svega ono što kreirate mora da bude originalno i kvalitetno. Naime, moderni marketing je nezamisliv bez kvalitetnog copywritinga, jer je originalna i dobro osmišljena ideja osnov uspešne promotivne kampanje.
Copywriter se bavi osmišljavanjem:
- Blog objava (blog postova)
- Oglasnih rešenja
- Slogana
- Stihova za reklamne džinglove
- Izveštaja
- Promotivnih e-mailova
- Objava na društvenim mrežama
- Industrijskim izveštajima
- Scenarija za reklamne spotove
Marketing je pretrpeo određene promene s obzirom na to da je danas pažnja uglavnom usmerena ka internetu. Zbog toga je neophodno posedovati određena znanja kako biste bili dobar copywriter. Kreatori sadržaja danas su veoma traženi na tržištu rada, jer je način na koji će poruka biti osmišljena i plasirana postao veoma bitan.
Pročitajte i: Da li znate kako su nastali smajliji?
Šta mora da zna svaki copywriter?
Pored engleskog jezika, potrebno je znanje iz oblasti kao što su:
- SEO optimizacija – Da biste na pravi način obradili temu, potrebno je da istražite ključne reči i poštujete SEO pravila (način pisanja i obeležavanja teksta, linkovanje…). To je jedan od glavnih preduslova za dobro rangiranje teksta ili sajta na kojem radite.
- Obrada fotografija – Ne morate da budete grafički dizajner koji je ekspert za Photoshop da biste znali da pripremite fotografiju ili infografik. Dovoljno je da poznajete rad u programima kao što su Canva ili Photojoiner.
- Istraživanje – Da biste na pravi način obradili neku temu za blog ili dobili ideju za marketinšku kampanju, potrebno je dobiti što više informacija. Potrebno je konsultovati se uvek sa nekoliko izvora informacija kako biste bili sigurni da je ono što pišete istina. Takođe je neophodno da istražite ciljnu grupu kojoj se obraćate kako biste informacije koje plasirate prilagodili njima.
- Veštine pisanja za internet – najbolje istražene informacije i perfektno odrađena SEO analiza neće ništa značiti ako copy nije kvalitetan. Da biste napredovali u ovoj oblasti, neophodno je da se konstantno usavršavate kako biste u svakom trenutku mogli da odgovorite na višestruke izazove. Od vas će se očekivati da isporučujete kvalitetne tesktove na popularne teme, ali i da održavate kvalitetnu komunikaciju sa potencijalnim potrošačima putem društvenih mreža.
- Poznavanje društvenih mreža – Za razliku od drugih medijuma, društvene mreže se koriste za direknu komunikaciju sa potrošačima. Da biste uspešno preneli željenu poruku, morate da znate na koji se način treba obraćati korisnicima određenih društvenih mreža.
- Email marketing – Uz društvene mreže i blogove, email marketing jedan je od najpopularnijih načina komunikacije sa potencijalnim potrošačima. Iako se email često odbacuje kao zastarelo oruđe, istina je da je reč o jednom od najefikasnijih načina online marketinga. Dobar copywriter zna kako da kreira mail koji neće biti u startu odbačen, već će zainteresovati one koji ga pročitaju da izvrše željenu akciju (kupovina, poslovna saradnja, pretplata na servis…).
Pročitajte i: A ko vas šiša za vreme epidemije?
Pripremila: Tamara Vejin
Izvori: samoobrazovanje.rs, www.it-akademija.com