Da li su Podkasti budućnost informisanja?

, LIFESTYLE

Sigurno ste imali prilike da čujete za pojam podkast koji se danas spominje u svakodnevnom govoru ili vam se desilo da vam neko preporuči da slušate određeni podkast. Ali, da li znate šta je to zapravo i šta reč „podcast“ uopšte predstavlja?

Podkast je audio fajl u mp3 ili nekom drugom formatu i može mu se pristupiti putem interneta. Sve što je potrebno korisnicima je internet konekcija i uređaj preko kojeg će pristupiti određenom podkast servisu. Podkasti su dostupni u formi epizoda – možete se kao korisnici pretplatiti i možete skinuti epizode. Sa pojavom iPod uređaja, koji su zamenili vokmene, zvanično počinje era podkasta. Podkasti se iz dana u dan sve više razvijaju i postaju jedan od glavnih izvora informisanja i zabave. Koji su to faktori koji su dodatno ubrzali razvoj podkasta? Ova forma informisanja doživljava sve veću popularnost zbog raznovrsnosti sadržaja koju podkasti pružaju, razvoj i napredak interneta, besplatno korišćenje i lako pravljenje podkasta.

Pročitajte i: Zašto je važno napraviti poslovni plan?

Mnogi ga upoređuju sa radiom i nazivaju ga „radio 21. veka“. Imaju zaista dosta sličnosti, ali razlikuju ih faktori koji čine podkast jedinstvenim. Radio je namenjen za širok spektar korisnika, geografski je ograničen i bavi se više mejnstrim temama, a podkast pokriva određene specifične teme i dostupan je u celom svetu. Ljudi su se zaljubili u podkaste upravo zbog njihovih unikatnih tema, svako može da pronađe za sebe ono što ga interesuje, od ljubitelja književnosti i politike pa sve do lova i ribolova. Još jedna dobra strana je što ste vremenski neograničeni. Možete uključiti epizodu i slušati je kad god želite, možete im pristupiti u bilo kom vremenskom periodu. Najbitnija stavka zbog koje su se ljudi oduševili podkastom je ta što nam on daje mogućnost da ga slušamo dok upražnjavamo druge životne aktivnosti. Danas, u svetu gde svi negde žurimo i trudimo se da ovladamo multitaskingom, podkast se pojavio da nam olakša. Možete ga slušati u bilo kom trenutku i bez ometanja u obavljanju drugih aktivnosti. Za razliku od radija i televizije, ima tu prednost da mnogo bolje osvaja preciznu publiku i na taj način gradi manje zajednice koje su posvećene sličnim temama.

Postoji nekoliko različitih podkasta i mogu se realizovati u nekoliko formi: kao audio podkast, unapređeni podkast (osim zvuka emituju se i prateće slike) i video podkast. Video podkast je verovatno najrasprostranjeniji, zahvaljujući Youtube-u. Takođe, javljaju se i podkast knjige gde se serijski iščitavaju delovi neke knjige. Ponekad je kod nas teško napraviti razliku između emisije i podkasta, u onom smislu kako se tretira na zapadnom tržištu. Tu je nešto više poput talk show-a koji je moguće pratiti preko aplikacija koje su tome namenjene. Podkaste može kreirati svako, sve što vam je potrebno je kompjuter i mikrofon. Podkast ne prekida sa svojim razvojem i sve ukazuje na to da će u budućnosti doživeti još veću slavu. Industrija se okreće distribuciji podkasta. Spotify, muzički servis koji je od skoro dostupan i u Srbiji, kupio je nekoliko podkast distributera. Takođe, Deezer je objavio da kreće više da se fokusira podkast distributerima. Neki sadržaji su dostupni samo preko iTunes-a ili Google Podcasts-a, dok se neki nalaze na Mix Cloud-u, Sound Cloud-u, na sajtovima, a poneki imaju i video sadržaj pa su dostupni preko YouTube-a.

Ako volite podkaste a niste znali da ih možete slušati i na maternjem jeziku, na sajtu podcast.rs možete pronaći neke od najpopularnijih u Srbiji. To je platforma koja služi za okupljanje domaćih i regionalnih podkasta.  Kod nas je razvoj podkasta nešto sporiji, ali polako osvaja srca publike. Ovo je ozbiljna medijska platforma koja je idealna za vreme u kojem živimo i njen procvat će vrlo verovatno neke od starijih medijskih formata poslati u zaborav.

Pročitajte i: Da li nas 21. vek čini dvoličnim osobama?

Priredila: Sofija Bogosavljev

Izvor: yardrock.blogspot.com

Fotografija: time.com