Koliko zarađuju gejmeri?

, IT

Biti gejmer je jako isplativo i sve više ljudi želi da se bavi ovim savremenim zanimanjem. Međutim, kada se govori o novcu koji može da se zaradi u eSport (prim. prev. elektronski sport, grana gejminga) industriji, transparentnost ne postoji. Mnogi timovi i igrači čuvaju tu informaciju za sebe i ne obelodanjuju je. Kolika je to suma novca čija cifra ne sme biti izgovorena?

Podaci za 2020. godinu pokazali su da u azijsko-pacifičkom regionu ima preko 1,5 milijardi gejmera, što ga čini centrom video igara u svetu. Oko 2,7 milijardi igrača postoji u celom svetu. Na samom dnu tržišta nalaze se amateri. Njima je potrebno je mnogo kvalitetnog publiciteta kako bi stigli do vrha. Na samom početku, zarađena suma biće nekoliko stotina dolara od osvojenih amaterskih takmičenja. Oni koji imaju malo više iskustva, takozvani prosečni igrači, mogu zaraditi između 25 i 60 hiljada dolara godišnje, u zavisnosti od  veština, odigranih partija i same tehnike. Oni koji su zaista dobri, profesionalci, mogu zaraditi milione i imati mnoge druge povlastice kao što su sponzorstva, plaćena putovanja i nagrade. Stvaranje karijere koja može zaraditi ovu količinu novca je svakako veliki izazov.

Novac se može zaraditi na razne načina, ne samo od igranja igara. U zaradu spadaju i novac zarađen strimingom, novac koji vam daju sponzori, novčane nagrade i bonusi. U nastavku teksta ćemo objasniti i pročešljati svaki od ovih načina.

Redovna zarada

Nemaju svi profesionalni timovi mesečnu platu. Zbog toga broj kompanija koje su krenule da praktikuju ovo svakodnevno raste. Prema istraživanjima Esportsearnings.com, pro igrači mesečno zarade između hiljadu i 5 hiljada dolara mesečno. Najplaćeniji gejmeri zarađuju 15 hiljada dolara pored novca koji dobijaju od sponzora i novčanih nagrada koje dobijaju. Igrači League of Legends zarađuju između 5 i 10 hiljada, dok je zarada igrača Counter Strike: Global Offensive između 8 i 15 hiljada dolara.

Mesečna zarada zavisi od nekoliko faktora. Igrač mora pratiti broj ostvarenih pobeda u igrama. Što više turnira osvoji, to će i zarada biti veća. Kao što smo već napomenuli u prethodnom članku, potencijalni pro igrači treba da se potrude da steknu što više kontakata, imaju što više pratilaca i povežu se sa pravim ljudima. To bi moglo da dovede do toga da postanu ambasadori brenda kompanije koju predstavljaju, a što veću publiku imaju, šanse su veće da to bude neki od poznatijih i imućnijih.

Pročitajte i: Aplikacije za dodatnu zaštitu telefona

Novčane nagrade

Esport industriju čini nekoliko različitih igara i svaka od njih ima individualne turnire. Iako se amaterski turniri održavaju tokom cele godine, postoji samo nekoliko koji nude neke zaista vredne novčane nagrade. U samo 26 turnira je nagrada milion i više dolara, a u 500 su nagrade iznad 80 hiljada.

U Sjedinjenim Američkim Državama nagrade na najboljim turnirima dostižu i do 200 hiljada dolara. Na međunarodnim takmičenjima pobednik turnira često osvoji više od million dolara. Taj novac deli više ljudi u timu, koji čini 5 do 6 igrača, trener, menadžer i vlasnik. Ukoliko igrate igru sa jednim igračem, novac se deli na manje delova, ali je samim tim i nagrada za pobednika manja. Dota 2 International je za nagradni fond 2017. godine izdvojio neverovatnih 24 miliona dolara. Od tih para, 10 miliona je pripalo pobednicima.

Jako je bitno informisati se o tome koliko se može zaraditi igrajući neku igru. Možda nije dovoljno poznata i nema veliki budžet koji može da ponudi igračima. S druge strane, većina turnira u kojima se može osvojiti veća suma novca su timske, a ne individualne. Najviše zarađuju igrači Dote 2, a ujedno se njeni igrači bore za najveće nagrade u eSport industriji.

Bonusi

Profesionalni igrači uz mesečna primanja dobijaju i neku vrstu bonusa, pogotovo nakon što ostvare neku pobedu. Nakon što tim pobedi, uvek se spominje u raznim medijskim izvorima. Na taj način se reklamiraju i kompanije koje stoje iza igrača, pa bonusi ponekad dostignu i 20 hiljada dolara po turniru.

Sponzori

Sponzori su jako bitni. Ne samo u eSportu, već i u ostalim industrijama, sve u cilju uspeha na finansijskom polju. Ukoliko dobijete sponzorstvo neke firme, smatrajte da vam se zaista posrećilo. Postoji bezbroj kompanija koje sponzorišu profesionalne gejmere. Najveće sume novca u ovoj sferi izdvajaju proizvođači energetskih pića i računarske opreme. Kompanije kao što su Coca-Cola, Mountain Dew (energetska pića) i Airbas (transport) su do sada uložili mnogo para u gejmersku industrijju. Sponzorstvo sa kompanijama poput Razer, Alienware i Intel, koje se bave proizvodnjom računarskih komponenti, je malo drugačije. S obzirom da su igračima potrebni njihovi proizvodi, daće im ih besplatno ili sa velikim popustom.

Sponzorstvo funkcioniše na sledeći način: igrači se obavezuju da će koristiti samo proizvode odabranih kompanija dok igraju ili kada se nađu u javnosti. To je razlog zašto tokom takmičenja nose jakne pune logotipa svojih sponzora. Sve ovo se radi kako bi zaradili više novca. Sponzori takođe plaćaju troškove tokom turnira, zalihe, ali im obezbeđuju i besplatne  odmore.

Pročitajte i: Facebook započinje spajanje Instagram DM-a i Messenger-a

Sponzori naplaćuju i reklamiranje na socijalnim mrežama, ako, na primer, igrač objavi na njima sliku, označi proizvođača i preporuči određeni proizvod. Neki čak snimaju i reklame. Pouzdani podaci o tome koliko se para može zaraditi na ovaj način su nedostupni. Jedina stvar na koju morate obratiti pažnju je sam izbor sponzora. Razmotrite pažljivo svaku ponudu i ono što ona obuhvata.

Striming

Profesionalni gejmeri moraju mnogo da vežbaju. Zašto to ne bi iskoristili i zaradili dodatni novac? Striming je ogroman prihod svih pro gejmera. Strimeri zarade i do nekoliko hiljada mesečno na ovaj način. Neki od njih detaljno prikazuju i opisuju način svoje igre sa određenim likovima, dok drugi prave tutorijale. Sticanjem pratilaca dobijaju velike svote novca. Striming poboljšava i reputaciju igrača jer mnogo ljudi može videti kako igraju.

Za ljubitelje gejminga upotreba YouTube Gaming ili Twitch aplikacija je već svakodnevnica. Tu mogu da prate svoje omiljene gejmere dok igraju ili vežbaju. YouTube Gaming je pristupačan za sve nove igrače. Na ovom kanalu novac se zarađuje putem reklama. Što više ljudi gleda vaš video i klikne na reklame, to ćete više para zaraditi. Esport liga ima dodatnu korist od kanala jer ga koriste da privuku više obožavatelja.  Twitch funkcioniše na drugačiji način. Mesečna pretplata po osobi na određeni kanal iznosi 4.99 dolara. Strimer od te sume dobija 3 dolara. Ako eSport takmičara zaprati hiljadu ljudi u toku mesec dana, to znači da će zaraditi 3 hiljade dolara. To i nije tako loše, zar ne?

Svi ovi izvori prihoda su razlozi zbog kojih je profesionalno igranje igara stvarna karijera. I ovde važi ono pravilo da, ako je neko stručnjak u nekoj oblasti, sigurno je da će biti uspešan u istoj.

Nekima od vas će sve ovo zvučiti idealno, možda čak i lako. Međutim, stvarnost je drugačija. Zapamtite-ovo je karijera, trenutno jako tražena karijera. Morate uvek biti svesni toga i ponašati se u skladu s tim. Biti profesionalni gejmer nije lako, ali će vas naučiti da treba da se fokusirate na sebe i uspeh koji biste mogli da ostvarite. A možete.

Pročitajte i: Tražite nesvakidašnje zanimanje? Postanite gejmer!

Priredila: Jovana Janković

Izvori: statista.com, cyberathletiks.com, careergamers.com, readysports.com