Youth NOW

POŠAST 21. VEKA – GOJAZNOST

Gojaznost je, u većini slučajeva, tema o kojoj pišu i govore uglavnom oni ljudi koji nikada i nisu bili gojazni. To su najčešće fitnes treneri, danas veoma poznati influenseri, kao i lekari i mnogi drugi. Iz njihovog ugla, gojaznost se čini kao lako prebrodiv problem, što svakako nije. Niko od njih se nije suočio sa teskobom nošenja viška kilograma i iz tog ugla gledano, potrebno je da o problemu gojaznosti progovore upravo one osobe koje se sa tim problemom suočavaju, u želji i nameri da se raskrinkaju predrasude koje vladaju o gojaznim osobama. Gojaznost zahteva i fizičko i psihičko odricanje.

Gojaznost kao takva, ne bira ni uzrast ni pol čoveka, te ona vrlo često može biti uzrok hormonskih poremećaja, a zavisi i od vrste posla, ali i loših navika kod dece i odraslih osoba. Struktura modernog društva, socijalna i ekonomska politika i razvoj, idealno su okruženje za nastanak gojaznosti i ohrabrujući faktori za povećanje rizika za njen nastanak.

U celoj zbrci i panici koje su usledile povodom pandemije virusa Covid-19, karantina i potpunog zaključavanja gradova, mnogi ljudi su pronašli svoj način na koji će se boriti protiv ovog problema, uprkos manjku želje i volje za bilo kakvom aktivnošću. Mnogi ljudi su se, upravo iz tog razloga, potrudili da gojaznim osobama dokažu kako nisu sami, uprkos tome što možda skrivaju svoja osećanja. Naime, istražujući popularne platforme i društvene mreže, zaključujemo da danas najveću popularnost imaju baš online fitnes treneri, kao i da je odaziv ljudi na njihove „izazoveˮ sve veći i veći.  Dakle, možemo slobodno reći da i u ovoj teškoj situaciji za čitavo čovečanstvo, ipak postoji i nešto dobro!

Sama suština strategije u borbi protiv gojaznosti jeste ohrabrivanje zdravijeg načina ishrane, ali i povećanje fizičke aktivnosti. Zdrava hrana i pića bi trebalo da budu šire promovisani u odnosu na nezdrave, a fizička aktivnost i pomoć stručnjaka raspoloživa celokupnom stanovništvu.  Od vitalne je važnosti da ova akcija obuhvati sve slojeve stanovništva i da bude podržana od lokalne zajednice. Mediji treba da imaju najuticajniju ulogu u promovisanju zdravijeg načina života, kao i u promovisanju zdravijih namirnica. Ono što predstavlja veliki problem, to je što se u ovom današnjem vremenu, mnogo više pažnje posvećuje brzoj hrani, iz razloga što veliki broj ljudi živi bržim načinom života i nemaju vremena da se posvete zravijem načinu ishrane.

Pozivam sve naše drage čitatelje da se aktiviraju i pobede tog demona u sebi, koji ih sputava da rade na sebi i svom zdravlju.

Evo i nekoliko saveta za rešavanje problema gojaznosti:

Pripremila: Milica Živaljević

Izvori: stetoskop.info; iskrenoogojaznosti.com

Foto-izvor:  Pinterest

Exit mobile version