Kintsugi je posebna japanska tehnika prepravljanja slomljenih keramičkih posudica sa usitnjenim zlatom ili srebrom. Reč je nastala od japanske reči kin, što znači zlato, i tsugi – prepravka. Filozofija je u tome što se polomljeno mesto na keramici ne tretira kao nešto što je neupotrebljivo ili za bacanje, već kao deo prošlosti predmeta i same vrednosti koju tek tada keramika dobija.
Jedna teorija je da je kintsugi tehnika nastala negde krajem 15.veka, kada je japanski šogun Ašikaga Jošimasa vratio oštećenu japansku posudu za čaj u Kinu kako bi je prepravili. Kada je konačno vraćena, videlo se da su pokušali da je poprave nekim ne tako lepim metalom. Veruje se da je upravo ovo inspirisalo japanske zanatlije da usavrše ovakav način prepravke, ne bi li estetski delovao drugačije i lepše. Ubrzo su kolekcionari postali oduševljeni ovom tehnikom i mnogi su čak bili i optuženi da namerno lome vrednu keramiku samo da bi mogli da je preprave zlatom.
Pročitajte i: Umeće ratovanja: Kako da dobijete svaku bitku?
Ova tehnika se koristila za keramičke posude za čajnu ceremoniju. Kintsugi umetnost je veoma slična jednoj drugoj japanskoj filozofiji – wabi-sabi, koja predstavlja prihvatanje nesavršenosti. Zato se na isticanje pukotina i njeno prepravljanje gleda kao na događaj u životu ovih predmeta koji mu daje novu svrhu. Cilj nije sakriti neko oštećenje, već ga istaknuti na pravi način.
Ova umetnost se razvila i iz jedne važne japanske reči − mottainai, što znači žal za nečim što je bačeno ili neiskorišćeno, kao i druge reči mushin, odnosno prihvatanje promene.
Postoje tri stila kintsugi tehnike: popunjavanje pukotine, metod zamene celim zlatnim delićima i uzimanje drugačijih vrsta keramike i njihovo sklapanje.
Prvi stil, popunjavanje pukotine, postiže se tako što se slomljeno mesto minimalno pokrije zlatnim lakom, tačno onoliko koliko je potrebno da se posuda zakrpi.
Drugi stil, metoda zamene, je način da se veća pukotina na keramici prekrije celim fragmentom napravljenim od mešavine metala.
Treći, možda i najinspirativniji stil, nastaje tako što se delić neke druge vrste keramike koristi kako bi se prekrile drugačije posudice. Tako dobijamo divne, raznobojne motive. Svaka posudica je drugačija i jedinstvena, baš kao i nečiji život.
Pripremila: Miljana Nikolić
Izvor: lifegate.com, mymodernmet, traditionalkyoto
Foto izvor: medium, artsy, jalonburton