Kompanije koriste izgrađenu reputaciju pojedinca da bi se predstavile njegovoj publici i na taj način prodale svoj proizvod ili uslugu. Pre ere influensera to su bile većinom osobe iz javnog života. Međutim, takve kampanje su vremenom zasitile tržište i kupcima je bilo očigledno da je reč o plaćenom sponzorstvu. Potrošači su naučili da prepoznaju promociju plaćenog proizvoda, pa je shodno tome efikasnost promocije postala ograničena. Vremenom kompanije su uvidele da ovaj vid reklame nailazi na negativan feetback i da je potrebno uvesti novine kada je reč o sponzorisanim licima. Istovremeno, sa pojavom socijalnih stranica na tržištu, pojavili su se istaknuti kreatori sadržaja koji su oko sebe okupljali veliki broj ljudi. Novi ljudi kojima se naizgled slepo verovalo i ciji su se postupci i afiniteti kopirali vrlo brzo zapali su za oko brendovima kao odličan način da svoju strategiju promovisanja preko javnih ličnosti isprobaju na influenserima.
Influencer Marketing je najefikasnija investicija za većinu marketinških stručnjaka. Vrlo brzo videlo se da ovakve kampanje daju odlične rezultate. Velikim delom zahvaljujući njima danas reč influenser mozemo svrstati u kategoriju zanimanja.
Influenserski marketing je vrsta marketinga na društvenim mrežama koja koristi preporuke pojedinaca koji imaju posvećene pratioce. U odnosu izmedju influensera i pojedinca postoji velika doza poverenja. Samim tim konzumacija ili pominjanje odredjenog proizvoda od strane influensera koje slede na pratioce deluje kao društvena potvrda kvaliteta i efikasnosti proizvoda koji je promovisan.
Pročitajte i: ,,Ćao svima’’ – Pravda za influensere
Kako postati influenser?
1. Izgradnja zajednice
Iz svega iznad navedenog jasno je da je influenser zanimljiv brendovima samo onda kada ima izgradjenu lojalnu publiku. Da bi se došlo do publike bitan je sadržaj koji influenser nudi, stoga je važno pronaći lični izraz i kreirati autentičan sadrzaj. Da bi do poverenja došlo potrebno je publici predstavljati samo ono u sta i sami verujete i cije benefite ste uvideli. Lošom preporukom možete izgubiti poverenje onih koji vas prate, tako da je ta kampanja, bez obzira na novac koji ste uzeli za nju, da duge staze zapravo gubitak za vas.
2. Posedovanje naloga na svim najvažnijim društvenim mrežama
Ovo je ključna komponenta i nikako je ne treba zaobići. Brendovima je izuzetno važno da uoče kako se ponašate pred kamerama pre nego sto vas lično upoznaju zato je posedovanje naloga na mrežama poput Tik toka i You tuba nekada ključne pri odabiru influensera.
3. Vizuelno uredjen profil
Odgovarajuća profilna slika je u vezi sa sadrzajem koji se plasira daje najbolje rezultate.Osim toga bitno je na profilnoj fotografiji videti lice influensera da bi pratioci sto brze mogli da prepoznaju influensera. Jasno je da ostale vrste slika teba izbegavati. Naglašeni kontakt podaci i deo koji vodi na direktan kontakt telefona ili mail u samoj biografiji profila izuzetno je važan za brendove koji žele da vas kontaktiraju. Niko ne želi da troši vreme na pronalaženje vašeg kontakta. U biografiji je takodje bitno navesti sta se nudi na profilu u par reči, kao i kojoj vrsti influensera pripadate. Treba napomenuti odredjeni talenat koji posedujete. Upravo to može biti razlog da se neko zadrži na vašem profilu.
4. Kupovina pratilaca i lajkova
Danas postoji na stotine sajtova preko kojih se može proveriti da li je publika influensera prava ili kupljena. Sem toga pri bilo kakvoj saradnji kompanijama je važno da vide koje je učešce aktivne publike, a nekada će se od vas tražiti i dostavjanje potpune statistike profila. Jasno je da će se lažna publika uočiti vrlo brzo i tada influenseri zauvek gube interesovanje i poverenje brendova.
Pogledajte i: Kako iskoristiti znanje influensera za svoj biznis
5. Isticanje posebnih veština
Kako brendovi tako i publika vole influensere koji se ističu po nekim svojim veštinama, talentima ili interesovanjima. Na osnovu njih i vaša publika će se prirodno selektovati, a publika koja je zainteresovanja da vidi odredjen sadržaj presudna je kada je reč o brendovima zato što je kampanja sa jasno kristalizovanom ciljnom publikom daleko isplativija. Primera radi kompanija koja želi da promoviše novu destinaciju odlučiće se za travel influensera jer smatra da će na taj način dopreti do većeg broja publike zainteresovane za njihovu uslugu.
6. Kvalitetna video produkcija sadržaja
Estetika igra ključnu ulogu za dobijanje publike. Sadržaj kvalitetne rezolucije prija oku i kao takav pre će privući nove ljude na vaš profil. Isto tako ponekad brendovi žele da sami uradite fotografisanje i snimanje njihovog proizvoda. Zato je bitno da vaš sadržaj izgleda kvalitetno.
7. Monetizovanje uticaja
U ovom delu treba biti realan prema sebi. Ako ste na samom početku jasno je da ćete biti plaćeni manje bez obzira na to da li je vaš sadržaj kvalitetniji u odnosu na konkurenciju. Cena vašeg angažovanja ne mora da zavisi samo od broja pratioca, važna je interakcija sa publikom tako da to može biti jedan od načina na koji će brendovi računati vašu vrednost. Osim toga cena se može određivati i na osnovu procenta u kom je vaša preporuka bila isplativa brendu.
Izvori: “INFLUENSER” Britani Henesi
Foto izvor: www.freepik.com
Autorka: Bojana Džodić