TikTok (u Kini je poznat kao Douyin) je za kratko vreme osvojio čitav svet svojom platformom. 0ve godine ima otprilike 85 miliona aktivnih korisnika, a najpopularniji je u mlađoj publici. No, da li je moguće zaraditi nešto novca preko ove platforme? Odgovor je tehnički da, ali verovatno ne.
TikTok je otvorio nešto što se zove Tiktok Creator Fund, bukvalno „Tiktok Fond za Kreatore“. Radi se o novcu koji završava u rukama poznatih tiktokera zbog svog rada i zalaganja na platformi. Postoji i par uslova: morate biti stariji od 18 godina, minimum 10.000 pratilaca, 100.000 pregleda u poslednjih mesec dana. Poslednji uslov jeste da trenutno živite u SAD, Francuskoj, Nemačkoj, Španiji ili Italiji. Dakle, ova opcija nije otvorena za čitav svet, već samo za određene države. Većini, onda, ova opcija nije ni otvorena. TikTok predviđa da u Evropi postoji tek 10.000 naloga koji ispunjavaju ove uslove, a tek polovina je zapravo aplicirala.
Ukoliko uspešno postanete deo ovog „programa“, TikTok će se pobrinuti za vašu marketing strategiju. Naime, TikTok for Business je centralizovana platforma koja vodi celokupni marketinški proces na samom TikToku u vezi kreatora koji od toga zarađuju iz Fonda.
Koliko zapravo ljudi zarađuju od TikToka? Teoretski, moguće je zaraditi od $200 do $20.000 po jednom klipu (otprilike od 20.500 dinara pa do 2.050.000). TikTokeri često zarađuju i reklamirajući različite proizvode, usluge, firme itd. a takav način zarade je otvoren svima, budući da prihodi ne dolaze direktno od TikToka.
Pročitaj i: Upoznajte Instagram Reels – TikTok klona
Da li ste ispratili profil charlidamelio? Ukoliko niste, možda biste trebali baciti pogled. Devojka koja stoji iza ovog profila prošle godine je zaradila 15.6 miliona dolara, što je više od CEO Starbaksa. Njena rođena sestra je zaradila više od 9 miliona dolara, što je više od CEO-a Southwesta, jedne od najvećih avio kompanija u Sjedinjenim Državama i najveće u svetu za low cost letove.
Verovatno nije postojao bolji trenutak u istoriji čovečanstva da se novac zarađuje od kuće. Veoma veliki broj poslova može da radi i zarađuje od kuće (da navedemo dva najpoznatija primera: programi i frilenseri). No, stvar sa TikTokom jeste što je tehnički on oduvek i bio nešto što se radi od kuće, za zabavu. A ukoliko teoretski postoji mogućnost da od njega zaradite više nego direktori najpoznatijih svetskih kompanija, onda je ponuda još primamljivija.
Nažalost, u Srbiji i regionu opcija direktne zarade sa TikToka još uvek nije aktivirana. Naši kreatori će se morati zadovoljiti zarađivanjem preko reklama. Najpozatiji srpski tiktokeri su Sara Damjanović, Đina Džinović, UkiQ i mnogi drugi. Zbog prirode društvenih mreža, popularni klipovi sa tiktoka obično završe i na Instagramu, Tviteru ili Fejsbuku nakon nedelju ili dve (svi znamo za foru da ko gleda Instagram Reels-e zapravo gleda šta je na TikToku bilo popularno pre sedam dana).
Svi znamo za, na primer, onog tipa koji gleda u kameru i govori nam neprijatne istine o našem društvu (lazar.filipovic), ili možda za astro.aleks, devojku koja studira u Britaniji, a čije klipove o astrofizici gledaju hiljade ljudi. Ovo su sve neki zanimljivi profili koji brišu onaj stereotip da na TikToku „nema ni čega pametnog za videti“. Možda bi takve osobe trebalo da zaprate i profil neurogoge, odnosno Gorice Đokić, poznate neurološkinje koja na Tiktoku daje savete, priča o svakodnevnom životu ili smiruje studente kada padnu ispit.
Pročitaj i: Želite da postanete poznati preko aplikacije TikTok? Evo kako!
Napomena: ovaj tekst ne predstavlja nikakvu vrstu reklame, svi spomenuti profili su spomenuti svojevoljno i zbog afiniteta autora.
Foto izvor: unsplash.com
Izvori:
https://www.statista.com/statistics/1100836/number-of-us-tiktok-users/
https://newsroom.tiktok.com/en-gb/tiktok-creator-fund-your-questions-answered