Tokom takmičarskog dela jubilarnog 50. FEST-a prikazan je psihološki triler ,,Latinska Amerika’’, tvoraca braće Damijana i Fabija Dinoćenca. Ovaj dvojac su režiseri iz Italije, čiji je debitanski film ,,Bratstvo u krvi’’ (2018) nagrađen na Berlinalu, kao i drugi film ,,Tamna bajka’’ (2020).
Ove godine je došao na red treći.
Naziv ostvarenja je simboličan i zbunjujući. Naime, samo ime nas vodi na drugi kontinent, ali to je zamka. Radnja se dešava u malom mestu Latina nadomak Rima. Drugi deo naslova – Amerika se može protumačiti na više načina, ali najočigledniji se odnosi na idealni život odnosno američki san, koji je čest lajt motiv.
Prati se Masimo Sisti, zubar i vlasnik stomatološke ordinacije. Čini se da vodi luksuzan život sa njegovom porodicom: ženom Aleksandrom i dve kćerke – Laurom i Ilenijom. Vidimo da je sasvim staložen, ljubazan i miran kao osoba i da se nije sretao sa nekim većim problemima i padovima tokom života.
Čitati i: FEST 2022: FILM „MRAK“ REDITELJA DUŠANA MILIĆA
Ovu pomalo jezivu idilu će jednog dana poremetiti Masimov silazak u podrum. Otkriva da se unutra nalazi vezana, nepoznata devojka. Posle neuspelog pokušaja komunikacije sa njom, on je ostavlja kako ju je našao i nikog ne obaveštava šta se dogodilo.
Njegova glavna misija od tada postaje da otkrije ko je ta devojka i kako je dospela u podrum.
Od tada, ,,Latinska Amerika’’ postaje film stvarnosti i obmane. Naizmenične scene nam prikazuju dubinu beznađa u koje Masimo tone. On pokušava da na ,,spontan’’ način dođe do informacija koje bi mu razjasnile šta se desilo sa devojkom iz podruma. U međuvremenu se prati odnos sa porodicom, ali i njegovo vezivanje za neznanku.
Najupečatljivija scena je njegov ulazak u prostoriju, u kojoj se nalazi cela porodica. Sve su obučene isto, u bele, lepršave haljine i čekaju ga kako bi mu proslavile rođendan. Sablasna muzika stvara jezivu atmosferu i vidimo da je on na ivici pucanja. Ovaj deo nas navodi da su možda u njegovoj glavi krenule neke ubilačke misli, koje počinju opsesivno da ga prate.
Srećemo se sa mnogo nejasnoća šta se kome, zašto i kada dogodilo, a halucinacije koje on doživljava postaju jezivije, tako da retko kad možemo da razdvojimo realnost od iluzija i misli iz njegove glave.
Kraj filma razjašnjava samo delić cele radnje i pokazuje da je glavni junak imao velike probleme sa samim sobom, pre svih događaja. Razumećemo njegove halucinacije, ali ne i kako se devojka našla na njegovom posedu. Možemo samo da pretpostavljamo…
Autor: Sara Nikolić
Izvor: PR služba CEBEF
Foto izvor: imdb.com