Virtuelna stvarnost nove generacije – virtuelni influenseri

, AKTUELNO

Budućnost je stigla, kažu mnogi. Naučna fantastika postala je stvarnost, a veštačka inteligencija polako postaje deo svakodnevice. Od prvog računara do Siri i Alekse prošlo je malo više od 80 godina, a izgleda da ljudska kreativnost u upotrebi ove tehnologije nema granice. Jedan od trenutno najvećih centara svetske kreativne industrije, Južna Koreja, smislila je novi način da upotrebi ovu vrstu tehnologije. Reč je o kreiranju virtuelne influenserke po imenu Rosy.

Kako sajt Virtual Humans navodi, Oh Rozi (što takođe znači ‘jedna i jedina’ na korejskom) je prva virtuelna influenserka u Južnoj Koreji, koja je poznata po svom zategnutom telu i atraktivnim crtama lica sa azijskim nasleđem koje je kreirao Sidus Studio-X. Neprestano komunicira sa svojim pratiocima iz svakodnevnog života putem društvenih mreža, komentara ili čak snimanja. Poznata je kao „GamSeong JangIn“ (korejska fraza koja znači „stručnjak za ekspresiju“) zbog njenih neverovatnih izraza lica.

Prva pojava ove influenserke zabeležena je na društvenoj mreži Instagram 19. avgusta 2020. godine, kao dvadesetjednogodišnje devojke, koja igra, peva, pleše i promoviše određeni stil života. Za dve godine svog postojanja Rosy je sakupila je 146 hiljada pratilaca na ovoj društvenoj mreži.

S obzirom na saznanje da Rosy zapravo nije realna osoba postavlja se pitanje ko zapravo vodi njen nalog/“život“?

Kao što je već rečeno, Rosy-n tvorac je kompanija Sidus Studio-X, a njen virtuelni život funkcioniše na osnovu CGI tehnologije(Computer Generated Image). Ova vrsta tehnologije je već duže prisutna u industriji zabave, ali tek od skoro počinje da se koristi i u svrhu stvaranja javnih ličnosti. Tako kreatori Rosy-nog identiteta koristeći ovu vrstu tehnologije kreiraju njenu pojavu u potpunosti ili njeno lice postavljaju na telo pravog modela.

Kao i njene kolege influenseri iz stvarnog života, Rosy stvara pratioce na društvenim mrežama na kojima objavljuje fotografije i klipove iz svog “života” i komuniciranja sa svojim fanovima kroz komentare i poruke. Na ovaj način Rosy kao i njene kolege diktira modne trendove, stil života, ali i standarde lepote.

Pojava Rosy je napravila revoluciju na polju upotrebe tehnologije u svakodnevnom životu, a njen primer pratile su i druge države, pa trenutno društvena mreža Instagram beleži čak 35 verifikovanih virtuelnih influensera. Ova vrsta uticaja na široke društvene mase često biva korišćena u marketinške svrhe, kako bi kompanije promovisale svoje proizvode, a njihov uticaj može da ostavi veliki otisak na identitet onih koji kopiraju, pogotovo na generacije koje odrastaju i formiraju svoje identitete na društvenim mrežama.

Pročitatii i: Exit: kako je zabava počela?

Iako veoma kreativan i interesantan način upotrebe ove tehnologije, s obzirom na nedovoljnu određenost ovog polja, postavljaju se mnoga bezbednosna i etička pitanja o moći koju ovakva vrsta zanimanja (virtuelnih ili realnih aktera) ima nad društvom. Mnogi gaje strah da bi ovi nerealni akteri uključivanjem u društvenu dinamiku mogli formirati netipične standarde koji bi poljuljali do sada znanu društvenu stvarnost. Važno je razmišljati i o manama upotrebe tehnologije na ovaj način jer upravo iz kritičkog razmišljanja proizilaze rešenja koja ga unapređuju.

Autor: Katarina Pejić

Izvor: virtualhumans.org; mondo.rs; b92.net; instagram.com

Foto izvor: google.com